על רקע פעולת צה"ל לחשיפת והשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה, תוקף היום (שלישי) גורם המעורה בפרטים את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, על רקע החלטתו
חשיפת מנהרות בגבול הצפון
לצאת למבצע כעת, זאת לנוכח העובדה, לדבריו, שלא הייתה שום דחיפות לבצע את הפעולה בתקופה זו. בשיחה עם "מעריב אונליין" אמר הגורם כי "לא מדובר במבצע צבאי, אלא במבצע יחסי ציבור". 

"בסך הכל, מה שעושים בדרך כלל זה להזרים בטון לתוך המנהרה", טען אותו גורם, שהסביר כי "בצה"ל עשו חישובים, כך שיזרימו בטון בכמות מדודה כך שלא יחצה את הגבול, ואז חיזבאללה יטען שהפרנו את הריבונות, זאת למרות שזה ברור שהארגון הוא זה שהפר את ריבונותנו".
 פעולת חשיפת וסתימת המנהרות הוגדרה על ידי צה"ל כמבצע "מגן הצפון", אך אותו גורם המעורה בפרטי הפעילות מטיל ספק במושג "מבצע", ואומר: "זה לא מבצע, זה מבצע יחסי ציבור".

בתוך כך, הוא גם מותח, כאמור, ביקורת על התנהלותו של איזנקוט: "הרמטכ"ל לא רצה לסיים את תפקידו על רקע דוח בריק ורצה אקורד סיום אחר. ראיתי גם את הכיבוד שחילקו היום בגבול הצפון, ככה נראה מבצע?".

על פי אותו גורם, מי שדחף לפעולה שהתבצעה היום היה הרמטכ"ל, זאת חרף הערכות בכירים בצה"ל שחשבו כי אין מקום לביצועה: "חלק חשבו שזו טעות לבצע את הפעולה הזאת מכיוון שאתה מחזיק במידע שלהם אין (העובדה שישראל יודעת על קיומן של המנהרות), וברגע שאתה יוצא לפעולה כזו - אתה מאבד את היתרון המודיעיני שהיה לך". 
 כזכור, בתחילת חודש נובמבר הציג צה"ל לקבינט את תכנית חשיפת המנהרות. הטענה הייתה כי כעת יש לרכז את מרב המאמצים לטיפול באיום הטרור שצפוי להשתקף, אם חיזבאללה יעשה שימוש במנהרות. "הרמטכ"ל הצליח להבהיל את כולם בצבא שחייבים לעשות את הפעולה הזאת בתזמון הנוכחי, וכנראה שגם בתוך הקבינט".

במהלך הדיון המדובר השתכנעו מרבית השרים כי זו אינה העת לצאת למערכה צבאית מול חמאס. על פי הגורם, לפעולה בצפון מטרה נוספת: "מדובר בפעולת הסחה למה שהולך להתרחש בימים הקרובים, וזה העברת של 15 מיליון דולר נוספים לחמאס. כבר מתחילים לעבוד מול בנק הדואר איך עושים את זה, אבל הפעולה היום מסיטה את תשומת הלב".