האם חברה ישראלית תמנע את המקרה הבא שבו ילדים נהרגים מפליטת כדור? חברת armslock המעניקה פתרונות אבטחה לנשקים, פיתחה את RS-1 - נרתיק חכם לנשיאת כלי נשק שונים, המאפשר לבעלים של כלי הנשק לפתוח ולנעול אותו באמצעות טכנולוגיה ייחודית.


מייסדי החברה יוני כהן וירון משה ציון הסבירו על מקור ההשראה לפיתוח המוצר: "החשיבה מאחורי נרתיק ה RS-1 נולדה מתוך הבעייתיות של שוק הנשק האמריקאי, שבו כל אחד שנושא תעודת זהות רשאי לרכוש נשק, וניתן לעשות זאת די בקלות שכן גם חנויות הכלבו השונות מוכרות נשקים". הם ציינו כי "בשוק האמריקאי אין מודעות לסכנות שבנשיאת נשק ורבים מסתובבים עם כדור בקנה".


המטרה העיקרית של ARMSLOCK היא הענקה שליטה באופן בטוח ויעיל לבעלי הנשק, כך שיוכלו לשמור על יכולתם להשתמש באקדח בעת הצורך אולם במקביל, למזער תאונות ואלימות באמצעות שימוש בנשק בלתי מורשה. "היתרון הגדול של RS-1 הוא הפשטות - צמיד משחרר את האקדח מהנרתיק ומאפשר נשיאה של הנשק מבלי להפוך את מנגנון האבטחה למגושם", הוסיפו השניים, "הוא מאפשר גישה מהירה מאד לאקדח, כשהדגש הוא על זמן השליפה, שנחשבת למהירה גם ביחס לנרתיק רגיל ולא רק ביחס לכספת או מנעול".