הסערה סביב קריסתה של חברת הפקת החתונות "איזיווד" נמשכת. אחרי שאתמול נודע כי החברה פנתה להליך פשיטת רגל, ממשיכות להגיע עדויות של זוגות שכרו את החברה ואיבדו עשרות אלפי שקלים. גלית, שאמורה להינשא לבחיר לבה בעוד שבועיים וחצי, סיפרה היום (שלישי) לניסים משעל בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM על הניסיונות להציל את החתונה.



"רכשנו חבילה של הכל, עם אולם, דיג'יי, צלמים, מאפרים והכל, לקחנו הלוואה של 50 אלף שקלים, ושילמנו להם את זה, עם מסלול מימון", אמרה גלית. "ביום ראשון שמענו על פשיטת הרגל וקיבלנו הודעה מהאולם, שאיזיווד העבירו להם רק 5000 ש"ח. זה אומר שאנחנו נצטרך לשלם כפול, לאולם, לספקים, וכל זה בעוד שבועיים ומשהו. אני בכיתי אתמול כל היום, ניסיתי לשנות כיוון לאופטימיות, כי בסופו של דבר המטרה היא לשמוח בחתונה. אנחנו מנסים לגייס את הכסף הדרוש, יש עורך דין שמייצג אותנו".



גלית אמרה כי החברה לא נותנת מענה לזוגות. "המפיקה שלנו, כשגילתה שהיא מפוטרת באותו יום, יצרה איתנו קשר אישי. חוץ מזה אין מענה, לא יודעים לאן הלך הכסף, אבל הוא הלך", אמרה. "סגרנו עם הספקים באופן אישי, כדי להבטיח את התאריך. גם הם מאוד בשוק מהסיפור. הם בעצמם נפגעו ועדיין לאורך כל התהליך אמרו לנו שהם איתנו, אבל שילמנו להם באופן אישי". גלית הוסיפה כי היא ובן זוגה צריכים לגייס יותר מ-50 אלף שקלים. "האמת שכל מי ששמע את הסיפור ישר שאל אותנו. אני בטוחה שתהיה התגייסות. העיקר שיבואו וישמחו בשמחתי".





עו"ד עומר נירהוד, שמייצג זוגות רבים ששכרו את איזיווד, התייחס לפן המשפטי ולסיכוי שלהם לראות את הכסף חזרה. "הדבר החשוב הוא לקיים את החתונה ולשמוח, והשאר ייפתר. אני סבור שכרגע מהחברה אף אחד לא יראה כסף. יש הליך ארוך, שבו אם יהיה לנו מזל נקבל חלק מהכסף חזרה בתוך שנה וחצי שנתיים".

"אני מייצג כרגע סדר גודל של 150-120 זוגות. מהמקורות שלי אני מבין שכמה מיליונים טובים נעלמו בדרכים לא חוקיות. מנכ"ל החברה, בשיחה שערכתי איתו אתמול, מכחיש וטוען שזאת קריסה לגיטימית. אני יודע על העברות של כמה מאות אלפי שקלים, אבל בין הרמת מסך והגעה לאישום פלילי המרחק רב, זה באחריות הפרקליטות. זה לא יעזור לזוגות".

עו"ד נירהוד סקר את רשימת הנושים של איזיווד: "הגורמים הרלוונטיים הם מספר קבוצות, בהן לאומי כארד ובנק ירושלים שנתנו הלוואות. יש תקשורת עם לאומי כארד לנסות ולפתור את הדברים, שאולי ילכו לקראת הזוגות. בנק ירושלים יושב על הגדר, ואני מקווה שהוא גם ילך לכיוון הזה. קבוצה נוספת של נפגעים הם הספקים, אבל לגבי הזוגות, אני לא ממליץ להתחיל ולשלם שוב לאולמות, אגב, אני לא בטוח שהאולמות לא חייבים לקיים את האירוע ללא תשלום או תשלום חלקי".

אם הנכם מ"נפגעי איזיווד", תוכלו למצוא מספר דרכים שיעזרו לכם להתחיל ולהתקדם. קבוצת הפייסבוק החדשה שנפתחה השבוע, בשם "נפגעי איזיווד", נותנת מענה לשאלות פרטניות, כאשר גם קבוצת וואטסאפ ייעודית נפתחה. הערב בשעה 20:00 בערב, תתקיים גם ישיבה ב"מכללה למנהל" בראשון לציון, אליה יגיע גם עורך הדין נירהוד. זוגות שיגיעו לפגישה מחר צריכים להביא עמם ייפוי כח חתום, צילום תעודת זהות, הסכם עבודה עם איזיווד, ואישור על העברת תשלום (קבלה, חשבונית, צילום מסך). כמו כן, לאולמות מסוימים נפתחו קבוצות משנה אשר מנסות להגיע להסדר עם הבעלים, על מנת לקיים את האירועים.