הקהילה הבינלאומית וכלי התקשורת העולמיים התייחסו באדישות לפתיחתו של מבצע "מגן צפוני" נגד מנהרות חיזבאללה בגבול הצפון. הממשל האמריקאי הביע תמיכה מלאה בפעילות הישראלית והזהיר את חיזבאללה ואת איראן מפני הסלמת המצב. בהודעה שפרסם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ון בולטון, הוא מסר כי ארה"ב תומכת באופן מלא במאמציה של ישראל להגן על ריבונותה. "הממשל האמריקאי קורא לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות לתוך ישראל ולהימנע מהסלמה ומאלימות", אמר בולטון. "יתרה מכך", הוסיף, "אנחנו קוראים לאיראן ולכל הסוכנים שלה להפסיק את התוקפנות האזורית ואת הפרובוקציות, אשר מהוות איום בלתי מתקבל על הביטחון של ישראל והאזור".

הדיווחים על הפעילות הישראלית החדשה נדחקו לשולי החדשות בכלי התקשורת הבינלאומיים. בתקשורת העולמית צוין כי המבצע מתנהל בצדו הישראלי של גבול הצפון ומכוון נגד מנהרות של חיזבאללה, שזכו לכינוי "מנהרות טרור" או "מנהרות תקיפה". כלי התקשורת, ובהם CNN, BBC ו"הגרדיאן" הבריטי, ציטטו את ההודעה הרשמית של דובר צה"ל שלפיה המנהרות הן "הפרה בוטה וחמורה של הריבונות הישראלית", וכי המטרה היא לנטרל אותן "לפני שיהפכו למבצעיות ויהוו איום על אזרחים ישראלים".
 
ב"ניו יורק טיימס" רמזו על קשר לכאורה בין המבצע הצבאי לבין "הצרות המשפטיות הגוברות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שביום ראשון פורסמו המלצות המשטרה להעמיד אותו לדין על שוחד, מרמה ועבירות נוספות בתיק 4000. "כמה מהמבקרים של נתניהו החלו מיד להעריך אם המבצע תוזמן כדי לשמש הסחת דעת מהבעיות המשפטיות שלו ולחזק את התדמית שלו בתור הצאר הביטחוני של ישראל". עוד צוין בידיעה שבצה"ל מיהרו לדחות את הביקורות על מועד הפעילות.