כאשר רוני אלשיך נבחר להיות סגנו (האנונימי אז) של יורם כהן, ראש השב"כ, תקפתי את המינוי משום שהוא היה בדרכו לראשות שב"כ. טענתי אז שמתנחל חובש כיפה לא יכול להנהיג ארגון שהסטריליות הפוליטית שלו היא הדרך היחידה לטפל בחומרים נגועים אידיאולוגית כמו טרור, הן יהודי והן ערבי. כאשר היהודים הנכונים הם חברי המסדר שלך והערבים הם אויב חשוד מראש מעצם עבודתך, אין דרך בעולם שתנהג על פי חוק שממילא, לא פעם בשב"כ, הוא בבחינת המלצה.
כשמונה להיות מפכ"ל המשטרה, הייתי משוכנע שארץ ישראל פירסט, בנוסח דרוקמן ושות’, תגרום לאלשיך להגן בכל מחיר על שליחם של המתנחלים בנימין נתניהו. מתברר שטעיתי; לא משום שאלשיך הפך שמאלן (“יש להניח ליהודים לעלות להר הבית בתשעה באב", קבע כמפכ"ל, ושאר קביעות מדרבנן), אלא משום שפעל בעניין תיקי נתניהו הרבה מעבר למה שמפכ"לים אחרים היו מעיזים לפעול.
אלשיך עצמו הוא טיפוס יצרי (ראו הבומבה שהוריד על נתניהו ביום האחרון לכהונתו), עקרוט צחקן, מוכוון מטרה וקנאי באמונתו ועבודתו. ברגע שבו התברר לו שנתניהו חשוד אמיתי, התעורר האינסטינקט השב"כי של האיש, שאמר לאילנה דיין שהמקום אליו הוא מתגעגע ביותר הוא חדרי החקירות בשב"כ. עבור חוקר־על שנהנה לשחק שחמט מנטלי עם נחקריו, נתניהו המעפעף והמזיע הוא טרף קל. ברגע שבו התברר לנתניהו שאלשיך מגבה את החוקרים, החלו התנכלות אישית (אלשיך לא הוזמן לדיוני קבינט בניגוד למקובל) וחיסול הקדנציה שלו.

מעבר לענייני נתניהו, אלשיך היה האיש הנכון במקום הנכון דווקא מפני שהוא חדש. בנוגע להקשרים האנושיים ההומניים, במובן של חברה ליברלית, הוא קצת מחוץ למסגרת של חברה מתקדמת. צריך להיות קצת אטום כדי לומר מעל המקפצה וביום האישה, לפני מאות שוטרות, ש"המכתבים האנונימיים הפכו לתרבות של חיסול חשבונות" ולכן “המשטרה לא תטפל במכתבים אנונימיים שמעלים חשד לעבירות שביצעו שוטרים". העניין הוא חוסר הבנתו שהמאבק הזה הוא רק חלק ממאבק לטובת חברה אנושית שוויונית יותר. כנראה אדם שכל מהותו מלחמה בבני אדם אחרים אינו יכול ואינו מסוגל לעסוק ברגישות הנחוצה ב’אחרים’, פלסטינים, מסתנני עבודה, נשים וראשי ממשלה שסרחו. 
החדשות הרעות הן שהאיש, אם ילך לפוליטיקה, הוא מוצר פוליטי רהוט וכריזמטי, בעל רקע מדהים בכל הנוגע להשתלבות באגף הימין הקנאי. גם מזרחי, גם ביטחוני, גם דתי. התברר שלהכניס שועל (זה היה כינויו בשב"כ) למשטרה זה כמו להכניס שועל ליער עם זאבים, שוטרים ותיקים שראו הכל תעתעו בו, ובעזרת נתניהו הוא נדחק החוצה. אלשיך בפוליטיקה זה כמו להכניס שועל ללול תרנגולות. מי שלא רצה אותו כמפכ"ל יקבל אותו ככוכב הבא. על פי המהלומה האחרונה של האיש שצחק אחרון, זה לא יהיה ביבי.