קלדוניה החדשה הוציאה הבוקר (רביעי) התראת צונאמי לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.6 היכתה את אזור החוף המזרחי של קבוצת האיים שבדרום האוקיינוס השקט. מוקד הרעש היה בעומק רדוד יחסית, של כ-10 ק"מ מתחת לפני הים, במרחק של כ-155 ק"מ דרום מזרחית למדינה. במקום נצפו גלי צונאמי בגובה של מטר עד שלושה מטרים. מעט אחרי הוצאת ההתראה הורגשה במקום רעידת משנה.



המדינה הורתה על פינוי אזורי החוף בעקבות אזהרת הצונאמי, והרשויות באזור דרום האוקיינוס ​​השקט האיצו באנשים לעבור לאזורים במרחק של יותר מ-300 מטרים מהחוף, ואם אפשר, לאתרים שגובהם מעל 12 מטרים מעל פני הים. "אין לנו שום הערכה מיידית של נזק פוטנציאלי", אמרה דוברת הדירקטוריון להגנה אזרחית וניהול סיכונים.


קלדוניה החדשה. צילום: רויטרס
קלדוניה החדשה. צילום: רויטרס


"גלי הצונאמי מגיעים לגובה של מטר עד שלושה מטרים מעל מפלס הגאות האפשרית לאורך מספר חופים בקלדוניה החדשה וונואטו", קיימת גם התראה מפני גלים אפשריים בגובה של מטר אחד לגבי חלקים מסוימים של האי פיג'י.



"חברת "אראמט", מפעילת מפעל מתכת בנמל הראשי של נואלמה בניו קלדוניה, עוררה את תהליך ההתראה של הצונאמי", אמר דובר קבוצת הכרייה והמתכות הצרפתית. "הנוהל הוא לבקש מאנשים שעובדים בסמוך לים לנוע למעלה", אמר, והוסיף כי הוא חש את הרעש, אותו כינה "חזק".



כזכור, לפני חמישה ימים הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 7 באלסקה שבארצות הברית. בעקבות הרעידה, מרכז התרעות הצונאמי הלאומי של ארצות הברית פרסם אזהרת צונאמי לאזורי החוף הדרומי במדינה. לא דווח על נזק או נפגעים.