יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, חשף הבוקר (רביעי) כי ייתכן שמפלגתו תחבור למפלגה אחרת לקראת הבחירות הבאות. בראיון בכאן ב' אמר חה"כ כי "אני מניח שיהיו במרכז חיבורים עם אנשים ומפלגות". מלבד זאת, הוא תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות מסיבת העיתונאים אמש, וטען כי הוא "עושה יותר מדי יח"צנות סביב אירועים ביטחוניים". 



"כולם מדברים עם כולם, זה חלק מהעבודה הפוליטית", אמר לפיד בהתייחס לאפשרות של חיבור בין מפלגתו למפלגה אחרת. "אנחנו עובדים על זה שיש עתיד תוביל איזושהי קונסטלציה. אני חושב שהמרכז הישראלי הוא הגוף הדומיננטי ביותר במדינה הזו".



בתוך כך, הוא התייחס גם להחלטה לצאת למבצע "מגן צפוני": המידע הראשוני בנושא הוא מ-2014. אני מגבה את הפעולה, אבל אין שום דבר בפעולה הזו שמצדיק את הפקרת תושבי הדרום. לא הכנו בחמאס מכה קשה, ויחיא סינוואר עשה מסיבה באמצע עזה ללא חשש שיורידו אותו. צה"ל יודע לפעול בשתי זירות, אבל זה לא המקרה. היה צריך לסיים בעזה את מה שצריך ואז לפנות לצפון. זו החלטה של דרג מדיני, שכרגיל רץ להתחבא מאחורי הצבא".
 

נתניהו. "עושה יותר מדי יח"צנות סביב אירועים ביטחוניים". צילום: אבשלום ששוני
נתניהו. "עושה יותר מדי יח"צנות סביב אירועים ביטחוניים". צילום: אבשלום ששוני

"שר ביטחון התפטר בגלל זה, בנט ושקד התנגדו לזה בחריפות, הטענה שהיה קול אחד בעד טיפול בדרום קודם היא מגוחכת", הוסיף לפיד. "הצבא ימלא כל פקודה שיתנו לו, השאלה מי ייתן פקודות. ישבתי בקבינטים וישבתי עם איזנקוט בלא מעט ישיבות. הוא לא צמחוני, הוא איש שיודע לקבל החלטות. הצבא קיבל פקודה שישראל חוטפת 500 פצמ"רים ואנחנו לא מגיבים". 
לדבריו, "בצפון אנחנו עושים פעולה חשובה ואני מגבה אותה, רק ההצגה מיותרת. נתניהו עושה יותר מדי יח"צנות סביב אירועים ביטחוניים. זה היה נכון לגבי הנאום באו"ם ולגבי מופע הקלסרים. הרוסים החליטו להסתובב עלינו לא בגלל הפלת המטוס הרוסי, אלא בגלל שרה"מ ומקורביו רצו לדבר בתקשורת על 200 תקיפות בסוריה. כל מיני דברים שנעשו שנים בשקט הפכו היום למיצג אור-קול. דרג מדיני מגדיר בסוף את גובה החשיפה של דברים כאלה. אתם מדמיינים לעצמכם ששרון עושה הצגה של הקלסרים? מה שצריך להיות מודיעיני צריך להישאר מודיעיני. לא כל דבר צריך להפוך למסיבת עיתונאים".