ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (רביעי) את ישיבת הוועדה בראשותו לטיפול באלימות נגד נשים. ראש הממשלה אמר כי הוא מתכוון להביא שתי תוצאות: אחת לקורבן והשנייה למבצעי הפשע. "הקורבן הן נשים שסובלות אלימות ומכות. אנחנו מחויבים להוציא אל הפועל את התוכניות הקיימות. אני מבין שיש תקציבים יותר ממה שחשבתי אבל הם אינם מנוצלים. תקציב שלא מנוצל הוא כאילו לא קיים. אנחנו יודעים מה הסכומים ואנחנו נפעל להוציא אותם ובמידת הצורך גם להוסיף".

"הדבר השני הוא הטיפול בגברים המכים. אני רואה את אלימות נגד נשים כטרור לכל דבר. לא מטפלים בטרור רק ע"י טיפול בקורבן. אף אחד לא מעלה על דעתו שנילחם מלחמה בטרור בלי לטפל בטרוריסטים. לטפל תרתי משמע, מי שניתן לשקם אותו, בבקשה, אבל בראש ובראשונה שיהיה עונש לפשעים האלו". 
עוד אמר ראש הממשלה כי "הרושם שלי הוא שהמערכות השונות במידה רבה משותקות ואינן עושות את זה. ראיתי את הסטטיסטיקה הגולמית, והיא מאוד בעייתית. הטיפול בגברים המכים חסר, כל השיח הוא חסר, מדבר רק על צד אחד ולא על הצד השני - איך מטפלים בטרור הזה. ולכן אנחנו צריכים לקחת את שני הצדדים: החמלה, הסיוע והכתף החמה לנשים מוכות ולילדיהן. המדינה צריכה ביד חפצה לתת את הסיוע הזה. בצד השני אגרוף לפנים של הגברים המכים. זה חייב להיות ביחד. יש לנו מה לעשות, עבודה גדולה". 
בדיון החליטו חברי הוועדה לקדם בחקיקת בזק וליישם את הצעת החוק של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד למלחמה בעבירות אלימות במשפחה באמצעות פיקוח טכנולוגי, שיגן על נפגעות אלימות במשפחה ויאפשר להם את החופש והביטחון הראוי להם. על פי הצעת החוק, יוצמד לעבריין או החשוד צמיד אלקטרוני הכולל טכנולוגיית GPS, באמצעותו יהיה ניתן לעקוב אחר מקום הימצאו של העבריין או החשוד בכל מקום ובכל עת. באופן הזה תמנע האפשרות לאיים בהפתעה על קורבנותיהם. הטכנולוגיה החדשה תיתן בידי בתי המשפט כלי נוסף למאבק בתופעות של אלימות במשפחה, ותסייע בחיזוק ביטחונם של המאוימות.

לפני כשנתיים פורסמו מסקנות דו"ח הוועדה הבין משרדית לטיפול בתופעת האלימות במשפחה שהקים השר גלעד ארדן כיו"ר ועדת השרים למאבק באלימות. הוועדה המליצה, בין היתר, לתקן את הוראות החוק כך שלבית המשפט תהיה סמכות להורות על שימוש באמצעים טכנולוגיים שיסייעו בהתמודדות עם אלימות במשפחה.

השימוש בצמיד אלקטרוני שיוצמד למי שקיבל צו הרחקה על רקע אלימות במשפחה, יאפשר לוודא כי צווי ההרחקה ממומשים וכן כי התנאים שקבע בית המשפט למשוחררים בערבות החשודים בעבירות של אלימות במשפחה אינם מופרים. הצמיד גם יאפשר לנפגעים לעקוב אחר מקום הימצאם של החשודים ובאופן הזה יאפשר להם לנהל את חייהם באופן חופשי יותר וללא חשש. הצמיד הטכנולוגי יאפשר לוודא כי החשודים לא הפרו את אחד מהתנאים הבאים: איסור כניסה לאזור, יישוב או מקום מסוים, איסור להתקרב או להיפגש עם אדם מסוים, חובת הימצאות או מגורים באזור, ישוב או מקום מסוים, איסור יציאה ממקום מגורים וכדומה. החוק יוגדר כהוראת שעה לשלוש שנים, כדי לבחון את יעילותו בטיפול בתופעת האלימות במשפחה.

השר  ארדן: "נשים צריכות להיות מוגנות ולהרגיש בטוחות ולא לחשוש מאלימות של מי שפגעו בהם. השימוש בצמיד האיתור יאפשר מענה מהיר ואפקטיבי להגנה על נפגעות האלימות במשפחה בכל רגע נתון ובעיקר יאפשר להן את החופש המגיע להן, ללא החשש שהגבר האלים יפר את צו ההרחקה או תנאי השחרור שלו. ובמקרה של הפרה, מערכת אכיפת החוק תוכל להתערב באופן מיידי".


השרה שקד: "לא הנשים נפגעות האלימות צריכות להתחבא - העבריינים המכים צריכים להיות המורחקים. זאת המטרה בהצעת החוק שאנחנו מובילים. בעזרת הטכנולוגיה החדשה נוכל להפוך את היוצרות ולשחרר את הנשים מלפיתת האלימים".

הוועדה התכנסה הבוקר לאחר יום המחאה שנערך אתמול ברחבי הארץ, ששיאו היה הפגנה גדולה בכיכר רבין בתל אביב, בה נכחו עשרות אלפי אנשים, שקראו לממשלה לפעול למיגור האלימות כלפי נשים.