בעקבות מבצע "מגן צפוני" לחיסולן של מנהרות החיזבאללה בצפון אליו יצא צה"ל אתמול, התארח היום (רביעי) השר לביטחון פנים וחבר הקבינט, גלעד ארדן מ"הליכוד" בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, שם הבהיר כי זוהי רק תחילתו של המבצע, והתייחס לפרסום לפיו המבצע הוא למעשה "מגן השחיתות של נתניהו". 


אנחנו בעיצומו של המבצע? בתחילתו או בסופו?


"אנחנו רק בתחילתו של המבצע, היה ברור לנו מהרגע הראשון שהפעילות ההנדסית יחד עם הצעדים שצה"ל מבצע ייקחו מספר שבועות. העיקר שהפעולה נעשית".



יש עוד מנהרות שאנחנו יודעים עליהן?


"אנחנו לא רוצים לחשוף בפני האויב מה אנחנו יודעים, אסתפק בלומר שיש יותר ממנהרה אחת. מעבר לכך אני לא יכול להרחיב".



בחיזבאללה הוציאו פרסום לפיו המבצע נקרא 'מגן השחיתות של נתניהו'. גם בארץ שמענו כל מיני חברי כנסת שתוהים לגבי העיתוי.


"אני יכול רק להצטער עבור האופוזיציה בישראל שמוצאת את עצמה באותו צד של חיזבאללה בנושא. כמי שנכח בישיבות הקבינט אני יכול לומר בוודאות שהדרג הצבאי, בראשות הרמטכ"ל, תמך במבצע הזה ואף לחץ שנצא אליו ולא נתמהמה. תהו אם לחכות אך לבסוף החלטנו שאסור לתת לסכנה להתפתח כי יש סיכוי שחיזבאללה יעשה שימוש בנשק הזה".



שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן התנגד בחירוף נפש לסיפור הזה. זה פוליטי? מבצעי?


"שר הביטחון לשעבר התנגד לא למהות המבצע אלא לעיתוי שלו. למיטב זכרוני הוא התנגד כי רצה שהתגובה בעזה תהיה רחבה יותר. רוב חברי הקבינט חשבו אחרת וסברו שמוטב להסיר את האיום הזה, ואם ניתן להחזיר את השקט בדרום מבלי להסתכן במערכה שתהפוך להיות גם קרקעית, מוטב קודם לפעול כך. עובדה שלעת עתה השקט חזר לשם".



אז בוא נדבר על משהו פחות שקט, מינוי המפכ"ל צ'יקו אדרי. מה קורה שם? שמעת את אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה, שהתראיין בנושא?


"שמעתי אותו בצער רב. אני חייב לומר שהופתעתי שכבוד השופט מתראיין בכלל. אני לא רגיל לראות אנשים במעמדו מתראיינים על פסקי דין והחלטות שאמורות לדבר בעד עצמן. עצם העובדה שצריך להסביר את ההחלטה של הוועדה מלמדת משהו על חוזקתה ונימוקיה. להערכתי אני אמור לקבל היום או מחר חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה על המלצות הוועדה. לאחר שאקרא אותה אוכל להעריך מה באמת הסיכוי שהמינוי יחזיק בפני בג"ץ".



יש לו סיכוי? שמו לא הוכתם כבר? הוא לא ייכנס כמו ברווז צולע לתפקיד?


"ברור שהיה כאן נזק תדמיתי."



זה לא מטיל צל על שיקול הדעת שלו? התקשר אליו קצין במשטרה שאמר לו להיפגש עם מישהו שכותב עליו פוסטים. מה זה הדבר הזה? מה הוא מתרגש מכל משב רוח? או שיש לו מה להסתיר?


"האופציה הזאת פשוט לא סבירה ולא הגיונית כי היא לא קרתה, הוא לא שוחח עם עו"ד פישלר על שום דבר".



תהיה בטוח שאם כן, פישלר הקליט אותו.


"איזה פחד. אם הוא הקליט אותו - שיוציא את ההקלטה. אם יש כאן בעיה בשיקול הדעת אז היא של כמה שופטים בעליון ברגע זה ושל עוד כמה עשרות או מאות שופטים שפגשו אותי וניסו לשכנע שאתמוך או לא אתנגד להתמודדותם. גם את אילה, מבלבלת את המאזינים בטרמינולוגיה שאת משתמשת בה. אין כאן הליך פלילי, צ'יקו אדרי לא נמצא בחקירה. יש כאן הליך אזרחי של ועדת מינויים. זו מדינה שיש בה חופש ביטוי ומותר לאנשים לדבר".



להערכתך, היועץ המשפטי יעז לעקוף את ההחלטה של השופט?


"אני לא הדובר של היועץ. מבלי להרחיב, במשרד המשפטים הייתה תדהמה גדולה מאוד כשראו את המלצות הוועדה".



אתה נוסע הבוקר לישיבה חשובה שעוקבת אחרי מחאת הנשים שהייתה אמש.


"נכון. אני בדרכי לישיבה בראשות ראש הממשלה של ועדת השרים למאבק באלימות. אנחנו עושים מאמץ לחפש דרכים חדשות לשפר את מאבק המדינה נגד האלימות בתוך המשפחה. המקרים הללו חוזרים על עצמם ואסור לנו לקבל את המספר הנורא הזה של 20 נרצחות כל שנה על רקע אלימות בתוך המשפחה. זה כמובן מאבק שלא שייך רק למשטרה אלא גם לרשויות הרווחה ומערכת המשפט שמטילה עונשים שלא מרתיעים גברים אלימים".