נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים בטקס השבעת שופטים שהתקיים היום (רביעי) בבית הנשיא בירושלים. ריבלין פתח את נאומו במילות ברכה לשופטים והשופטות שיצטרפו לכס השיפוט ודיבר על המסע שהם נדרשים לעבור דרך נקודות המבט השונות במסגרת עבודתם מידי יום. לאחר מכן התייחס הנשיא לביקורת שהוטחה בשופט בית המשפט העליון בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, שהוועדה בראשה הוא עומד פסלה ביום שישי את מינויו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה.



"בהזדמנות זו, אני מבקש לומר מספר מילים על הביקורת הקשה שנמתחה ברמה האישית, על יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, מכובדי השופט אליעזר גולדברג. אני חש שבלהט השיח שהתפתח בנושא נאמרו דברים קשים ומקוממים שאין בהם מן הענייניות המתבקשת בנושאים מעין אלו, אשר הטילו האשמות שווא בשופט גולדברג.



אי אפשר למנות ועדה בהחלטת ממשלה ולצפות ממנה שתהיה חותמת גומי. לשופט גולדברג ולשאר חברי הוועדה יש את החובה - לא את הזכות, להביע את עמדתם הברורה. כמובן שאפשר לבקר המלצה כזו או אחרת של הוועדה, או להתווכח באשר לתהליכי קבלת ההחלטות במדינה. זה יכול להיות ויכוח חריף ביותר, אך אני סמוך ובטוח כי כל החלטה שמקבלת הוועדה, ובראשה השופט גולדברג, שואבת את כוחה משיקולים ענייניים ומקצועיים לחלוטין, כאשר לנגד עיניו של גולדברג, כמו גם יתר חברי הוועדה, עומדת טובת המדינה, וטובתה בלבד".



כזכור, ביום שישי האחרון פסלה הוועדה למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס גולדברג את מועמדו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן לתפקיד המפכ"ל. בהודעה דרמטית, הודיעה הוועדה כי לאחר שוויון בהצבעה בנוגע למינוי של ניצב בדימוס אדרי לתפקיד, השופט גולדברג השתמש בקול שובר השוויון שברשותו ופסל את המינוי.



במהלך הדיון התנגדו השופט בדימוס וחברת הוועדה פרופסור טליה איינהורן למינוי, וזאת מול עמדת חברי הוועדה משה טרי ופרופסור דניאל הרשקוביץ, שתמכו באישור המינוי לתפקיד הבכיר והרגיש. הוויכוח על מינויו של אדרי לתפקיד נע סביב פגישתו של המפכ"ל המיועד עם עורך הדין פיני פישלר, שמייצג את רפי רותם, אחד המתנגדים למינוי שהופיעו בפני הוועדה.