יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התעמת היום (רביעי) עם חברי הכנסת החרדים במהלך דיון בהצעתו לחייב קיום לימודי ליבה במוסדות חרדים. במהלך הדיון טען לפיד כי "לחרדים יש פתרון נוח - שהילדים שלנו, שעושים צבא ומשלמים מיסים, יפרנסו אותם". סגן השר, מאיר פרוש (יהדות התורה), השיב לו: "אתה מנסה לפגוע בציבור שלנו, בחיים שלך לא תגיע לכתר כשאתה מתנהג כך".



לפיד הסביר כי "רבבות ילדים בחינוך החרדי יוכלו ללמוד מתמטיקה ואנגלית ולקבל ארגז כלים כדי לפרנס את עצמם ואת ילדיהם, כי אם לא יקבלו יש לי רק שאלה אחת  - מי יפרנס אותם אם הם לא יכולים לפרנס את עצמם?".



"אני בעד זהות יהודית ומסורת", הוסיף יו"ר יש עתיד, "אבל האם יש דבר יהודי יותר מלימוד? הגאון מווילנה היה גאון במתמטיקה, שלמה המלך דיבר שבעים שפה ולשון. אז מה פתאום יש בעיה ללמוד אנגלית? הרמב"ם היה רופא. ממתי יש בעיה עם השכלה ליהודים?. יש לכם פתרון יותר נוח - שאנו נפרנס אותם. שהילדים שלנו יפרנסו אתכם. זאת ממשלה שמקדשת את הבערות שמונעת השכלה מצעירים וחוסמת אפשרויות במקום ליצור אותם. זו המדינה היחידה בעולם שמשלמת לאנשים כסף כדי שלא יעבדו". 



פרוש לא נותר אדיש לדבריו, וענה לו: "לא האמנתי כאשר שמעתי את המילים הראשונות של הנאום שלך על הדוכן, כי אתה טוען לכתר. אתה חושב שאתה הולך להיות ראש ממשלה. פעם שנייה נכשלת היום בהפרזה של מספרים שלא מתאימים לך. בפעם הקודמת התנצלת על מה שאמרת. אתה מספר לציבור סיסמאות".
 
עם זאת, המילה האחרונה הייתה של לפיד, שעלה שוב לדוכן ואמר: "בחינוך החרדי לומדים 440 אלף תלמידים חרדים. אף אחד בעולם לא פגע בציבור החרדי כמו העסקנים שיושבים פה ולא נותנים להם כלים לפרנס את עצמם. אני לא אומר לך שלא תגדל את ילדיך כמו שאתה רוצה. מדובר במתמטיקה ואנגלית למען השם. אתה רוצה להצהיר על חרותך? אל תקח כסף. אי אפשר גם להודיע שאתה חופשי ממרותה של המדינה וגם לקחת ממנה כסף".