מבצע "מגן צפוני" אשר יצא ליומו השני, וצפוי להתגבר במהלך השבועות הקרובים, גרם לסערה גדולה בלבנון, כאשר חלק גדול מהפוליטיקאים ובעיקר מקורבי חזבאללה מנסים לטעון כי ישראל מבצעת פרובוקציה במהלך הימים האחרונים. הכלים ההנדסיים הצה"ליים מעניינים מאוד את התקשורת הלבנונית, שמפרסמת תמונות וסרטונים של החיילים העוסקים במלאכה ומתעדים את כל הדברים שקורים במדינה.
יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, התייחס גם הוא למתיחות ואיים כי "אם צה"ל יפעל בתחומי לבנון, אז התמונה תשתנה לחלוטין וכי ללבנון עצמה יש זכות להגן על שטחה". עוד טען ברי כי צה"ל יכול לעשות מה שהוא רוצה בתחום שלו, אך לעומת זאת, הוא עדיין לא מאמין למה שישראל מציגה וכי זאת לא הפעם הראשונה שישראל מעצימה אירועים, כפי, לטענתו, מה שקרה עם מחסן הטילים שישראל טענה שקיים בדרום לבנון.

דובר הפרלמנט בלבנון התייחס אף הוא למבצע "מגן צפוני", ואמר כי "ישראל לא סיפקה שום עדויות להאשמותיה בנושא מנהרות הטרור", במהלך פגישה עם נציגי יוניפ"יל.
השיר על אביחי אדרעי
 

בניגוד לבכירים הלבנוניים שדיברו בנושא, מי ששותק בזמן האחרון הוא דווקא חסן נסראללה. למרות שאמש הוכרז כי הוא עומד לנאום בשעה 19:00, החליט בסופו של דבר מנהיג חזבאללה שלא לקיים את הנאום שלו, כאשר ההערכות הן שהארגון עדיין מנסה למצוא את התגובה המתאימה לנושא. בלבנון עקבו בעניין אחרי מסיבת העיתונאים של נתניהו ותמונות דובר צה"ל והסרטונים שהופצו מהמנהרה, בהם נראה פעיל חזבאללה, "כיכבו" ברשתות הערביות. אגב, מי שמקבל התייחסות יוצאת דופן הוא אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, אשר מעורב מאוד בכל האירועים, אשר "זכה" גם לשיר גנאי, בו נטען כי הוא "מפיק רעל מפיו". אגב, אדרעי התייחס במהלך "קרבות" הציוצים שלו לפעיל החזבאללה שנראה בצילומים ואמר: "הנה אחד 'הגיבורים' של הארגון".
בעולם עצמו לא ממש התרגשו מחשיפת המנהרות, לפחות מבחינה תקשורתית, כשגם מבחינת המדינות המשמעותיות, היחידות שהשמיעו את קולן הן ארצות הברית והבוקר גם רוסיה. שר החוץ, סרגיי לברוב, אמר כי לישראל יש זכות בסיסית להגן על עצמה, אך סייג כי ישראל צריכה להגיע למצב שהיא מכבדת את החלטת 1701 וכי לא תעבור את הקו הכחול "למרות שאינו קו שמוכר מבחינה בינלאומית". 
השרה שקד: "לבנון אחראית, אך התמנון האיראני מממן"
בינתיים, בכפר כילא, בו החלו החפירות הראשונות, מנסים לשדר עסקים כרגיל, למרות העבודות שמתקיימות באזור. מי שהתייחסה לנושא היא השרה איילת שקד שהתראיינה היום ב"כאן ב'" על המצב הביטחוני הרגיש וסיפרה על מה שקדם להחלטה לצאת למבצע.
"האישור למבצע היה לפני זמן רב, זה מבצע נחוץ וחיוני כי חזבאללה הפר את הריבונות והכין לעצמו כלי לשעת מלחמה. זה רק מחדד את העניין שצריך שר ביטחון במשרה מלאה. אנחנו עם אתגרים רבים, הפעולה הזאת היא מאוד חשובה, וזה מבצע שמגיע כל הכבוד לצה"ל עליו על שאיתר את המנהרות ויודע איך להשמיד אותן. למדו את הלקח בצוק איתן. 
המבצע הזה הוא מבצע גלוי, כלים הנדסיים עובדים בצפון, וחשוב שהעולם יידע שארגון החזבאללה הפר את הריבונות. רואים את ממשלת לבנון אחראית. חזבאללה שווה לבנון, וגם העולם צריך לדעת את זה. מי שמממן אותו זה איראן. היא כמו תמנון, חזבאללה זה אחד מהזרועות האלה. 
איך מדינת ישראל הגיעה למצב שחזבאללה החלטה 1701 לא חשובה את הדף, הם לא נאכפים, ואי אפשר אף פעם לסמוך על הקהילה הבינלאומית. היא החלטה יפה על הנייר, אבל לא שווה בשטח, לכן הארגון הזה הצליח להתחמש במעל 100 אלף טילים, גם עם פרויקט דיוק, הם מנסים להכין טילים מדויקים שיהוו נשק נגדנו, ואני יכולה להגיד שאנחנו לא נשלים עם זה. רב הנסתר על הגלוי. בעניינים ביטחוניים הציבור לא מודע לכל דבר, כמו שעד עכשיו הכל היה חשאי, והצבא הכין תוכנית יפה ואני מקווה שהצבא יממש אותה בהקדם האפשרי".