מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) את הצעת החוק של חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), הקובעת כי תשלל זכאותו של שר או חבר הכנסת לשוב ולהיבחר לכנסת אם הורשע על ידי בית המשפט בשל עבירה שיש עמה קלון שביצע תוך כהונתו כנבחר ציבור. ההצבעה היתה שמית וראש הממשלה בנימין נתניהו שנכח במליאה הצביעה נגד הצעת החוק שנפלה ברוב של 64 מתנגדים מול 39 תומכים. 

במהלך הדיון תקף רוזנטל את ראש הממשלה בנימין נתניהו על בקשתו אשר קבלת תרומות כדי לממן את ההגנה עליו בתיקים נגדו. "לפני שאתה יוצא אדוני ראש הממשלה, לא ראוי שפוליטיקאי ייקח כסף מאנשי עסקים כדי לממן את הגנתו. אפילו את זה אתה לא מבין".
רוזנטל הסביר את הצעת החוק הביא את אריה דרעי כדוגמה מדוע צריך חוק כזה: "הוא ההוכחה החיה והנושמת לכך שנבחר ציבור שבית משפט קבע שיש במעשיו קלון שעשה מעשים נגד הציבור לא ראוי יותר לכהן בכנסת בוודאי לא בממשלת ישראל. לא צריך המון חוכמה בשביל זה. לא צריך לדוש בעניין. אריה דרעי, האדם הפרטי, זכאי למחילה ולסליחה ואין שום בעיה אתו כאדם פרטי. יש בעיה עם אריה דרעי האדם הציבורי ששב לזירת הפשע לאחר שפשע כשר פנים ועוד פעם המשטרה ממליצה להעמידו לדין. דרעי היה צריך לעלות פה ולנמק את החוק".

רוזנטל המשיך תקוף את הקואליציה על התנגדותה לחוק: "הקואליציה מתנגדת לחוק כי היא קלון למדינת ישראל. לא היתה קואליציה עם כל כך הרבה חשודים. קואליציה שלראש ממשלה יש שלושה תיקי חקירות שהמשטרה ממליצה להעמידו לדין על שוחד ועוד שרים שחשודים. רשימה פשוט מבישה. ממשלת קלון אתם". לדברי חבר הכנסת, "רוב אנשי הציבור בישראל הגונים וישרים, אבל בשביל לנקות את הפוליטיקה משחיתות צריך לזרוק את המושחתים מהפוליטיקה והצעד הראשון הוא לא לאפשר למי שכבר גנב ופגע באמון הציבור לשוב ולהיות פוליטיקאי. דרעי הוא ההוכחה החיה לכך".
מי שהשביה להצעת החוק היא שרת המשפטים איילת שקד, שאמרה כי "כיום, כל אזרח מגיל 21 זכאי להיבחר לכנסת, אלא אם בית המשפט שלל ממנו זכות זאת על פי חוק ואלא אם טרם עברו 7 שנים מיום שבו סיים לרצות עונש מאסר ובלבד שלא קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שלא מדובר בעבירה שיש עמה קלון".
"ח"כ רוזנטל מבקש לשלול זכאות נבחר ציבור לשוב ולכהן בכנסת לעולם אם הורשע ע"י ביהמ"ש בשל עבירה שיש עמה קלון שביטא תוך כהונתו כנבחר ציבור. לאחרונה גם לפיד הציע הצעה דומה. חוות הדעת של היועמ"ש בנושא העלתה מספר בעיות הראויות לליבון. כך למשל נכתב, כי אף עם ראוי לשקול החמרה, ההסדרים המוצעים לא מאוזנים ולכן יש מקום להתנגד להצעת החוק. ההצעה גורפת ומשתרעת ללא הגבלת זמן על מנעד רחב של עבירות. היא מטילה הגבלה משמעותית על זכות חוקתית להיבחר לכנסת. כתוצאה מהצעת החוק נפגעת לא רק זכות נתונה ליחיד להיבחר אלא גם זכות לציבור לבחור דווקא מועמד מסויים", מצטטת השרה את היועמ"ש.
לאחר מכן עלה רוזנטל לסכם את הדיון ופנה לנתניהו: "אתה שוכר כארבעים עורכי דין להגן על משהו שאתה אומר שלא היה". לאחר מכן פנה לשר יריב לוין ושר לו "ימי החנופה חנופה (לפי המנגינה של "ימי החנוכה") ליריב לוין שמגן על נתניהו ואמר: "שראש הממשלה יכניס את היד לכיס, יוציא את כרטיס האשראי וישלם מכספו  לעורכי הדין שלו".