אתמול פורסם כי לפני חודש פנה אדם לראש ישיבת "אור עציון" הרב חיים דרוקמן ולרב העיר צפת הרב שמואל אליהו, והתלונן על פגיעה מינית שחווה מצד הרב מוטי אלון. חברת הכנסת רחל עזריה מ"כולנו" התארחה היום (רביעי) בתוכנית "עושים צהריים" עם יעל דן בגל"צ והתייחסה לסערה החדשה סביב הרב שהורשע בעבר בעבירות מין.
 
"הרב אלון קיבל עונש פעוט של חצי שנה וקנס כספי. רבנים ממשיכים להזמין אותו לתת שיעורים. לא יכול להיות שהוא הורשע, שהוא פוגע סדרתי ואנשים ממשיכים להזמין אותו כל פעם. יש פה כשל מערכתי. כשמדובר ברבנים אנחנו לא יודעים איך להתמודד. יש פה תופעה - אם זה רב מפורסם - המערכת קורסת מולו. אנשים שמבקרים אותו ויוצאים נגדו חוטפים גידופים. המוכרות שלו גורמת לכך".
 
אולי צריך לעשות בדיקה פוליטית. הוא שייך הרי למגזר פוליטי מסוים.
"להרבה מגזרים יש אתגרים, בסיפור עם רבנים יש אתגר שצריך להתמודד איתו. זה רלוונטי פה כי הוא פגע גם במעמד האישה ואנחנו בכנסת הולכות לקיים דיונים בעניין".
 

כזכור, אתמול פורסם כי לפני כחודש פנה אדם לראש ישיבת "אור עציון, הרב חיים דרוקמן ולרב העיר צפת הרב שמואל אליהו, והתלונן כי הרב אלון פגע בו מינית. גורם הבקיא בפרשה טוען כי מדובר באירוע שהתרחש בתקופה האחרונה וחזר על עצמו מספר פעמים. מערכת "עובדה" חשפה אתמול כי המתלונן פנה בתחילה לפורום תקנה שהעביר את העיסוק בפרשה לרב דרוקמן ולרב אליהו, שצירפו אליהם את הרב יעקב אריאל על מנת שיכריעו שלושתם יחדיו. הרבנים הציעו בתחילה למתלונן לפנות למשטרה, אך הוא ביקש שלא לעשות כן והעדיף כי הטיפול ייעשה באמצעות הרבנים.

אתמול התייצב אלון בפני שלושת הרבנים והודה בנכונות התלונה, ואף התנצל בצורה כללית "בפני כל מי שנפגע". לדברי גורם הבקיא בפרשה, אלון קיבל על עצמו את דרישות הרבנים להפסיק לתת ייעוץ ושיעורים ברבים, כמו גם לקיים קשר אישי עם תלמידים ואף יסגור את בית המדרש שלו. נוסף על כך הסכים אלון ללכת לטיפול פסיכולוגי על מנת למנוע פגיעות נוספות מצידו.