מחאה בעקבות סרטון שנוי במחלוקת של חברת "תנובה", שנועד לפרסום המוצר "יופלה טיוב" לילדים, הביאה להסרתו בתוך פחות מיממה. הביקורת על הסרטון, שהוצג לראשונה אתמול בין השאר ביוטיוב ובקשת, נובעת ממסרים בעייתיים המעודדים הורים לצייד את ילדיהם לבית הספר במזון מתועש ופחות בריא לכאורה. כך, למשל, ילדים לועגים לילדים אחרים שמגיעים מצוידים במזון מחומרי גלם טבעיים מהבית כירקות, פירות ודגנים. הסרטון הקים זעקה מצד מספר ארגוני בריאות, תזונאים וגורמים פרטיים, שהפנו מכתבים זועמים הן לתנובה, הן למשרד הבריאות והן לחברות שהעניקו במה לשידורו. 
 
הפרסומת של תנובה
גם לאחר הסרת הסרטון, שיגרו היום נציגי האגודה לאורח חיים בריא בישראל, פרופ' איתמר רז, נשיא עמותת "מהיום" ויו"ר המועצה הלאומית לסוכרת וד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, מכתב מחאה למנכ"ל תנובה, אייל מליס, ובו הם דורשים כי למרות שהסרטון הוסר, "החברה תתנצל בפני הילדים, וגם תשקיע מעתה ממשאביה לחינוך הצרכן להעדיף צריכה נבונה ובריאה יותר של מזון". עוד הם מוסיפים כי "קמפיינים מסוג זה מוכיחים כי יש צורך דחוף בחקיקת חוק איסור פרסום מזון מזיק בישראל, כולל איסור שימוש בדמויות ואיסור פרסום מכוון לילדים".
 בפרסומת המדוברת נראית כיתת תלמידים בגילאי בית ספר יסודי הממתינים בקוצר רוח להפסקה המיוחלת שלהם. ברגע שהשעון מורה על השעה 10:00, שולף הילד המככב בסרטון מוצר "יופלה טיוב" שעליו מרצדת דמותו של סופרמן, פוצח בשיר שסוחף את מרבית ילדי הכיתה שלועגים בו למיעוט שהביא מזון בריא.

כך למשל, "רוני הבן מקלף פה תמוז, ריססת את יותם, הסרחת בן-אדם";  "שלי טובעת בהר של שקדים – אנחנו לא סנאים!"; "יהלי נתקע עם מלא ירקות, הוא רוצה לבכות" (יהלי, אגב, בורח מהירקות בזעקה "תודה ולהתראות"). גיבור הסרטון מצדו, שממשיך ומזמר "כולם כאן בבאסה, אני בקליל", מוסיף ומשבח את אמו, הדמות שטרחה לקנות מזון ארוז ומוכן מהמדפים: "יא מלכה" הוא קורא לה,  "כולם רוצים כאן כמוני".
 

מתנובה נמסר בתגובה: "הפרסומת ליופלה שעלתה אתמול היא פרסומת ברוח הומוריסטית שלא נועדה לפגוע, כי אם להציע גיוון ואלטרנטיבה נוספת שניתן לשלב בארוחת עשר. אנחנו דוגלים בתזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת ואנחנו מתנצלים אם הסרטון פגע במישהו".
 
"יופלה טיוב הוא מוצר שעומד בפרמטרים שקבע משרד הבריאות ועל כן לא יסומן בסימון אדום משום סוג לפי הרפורמה שקבע משרד הבריאות. המוצר הוא יוגורט המכיל פרי, מועשר בסידן ובחיידקי BIO. יחידה של יופלה טיוב מספקת 2 גר' חלבון ו- 93 מ"ג סידן, המהווים כ-10% מהצריכה המומלצת ליום לילד בגילאי 4-8, וזאת לפי המלצות משרד הבריאות. עם זאת, אנחנו קשובים לצרכנים ולכן החלטנו לשנות את הסרטון".