השר לביטחון פנים גלעד ארדן פרסם את תגובתו בעקבות הודעתו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי כי הוא פורש מהמירוץ למפכ"לות המשטרה. "ניצב בדימוס אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי", הודיע ארדן, "הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר ומועמדותו של ניצב אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה על ידי היועץ המשפטי לממשלה וצוותו ואושרה".



ארדן הדגיש כי "למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה, בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו. מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות. נבקש להזכיר כי השר ארדן ביקש מוועדת גולדברג לבחון תחילה את שלושת המועמדים בהתאם לקריטריונים שלה, אך הוועדה סרבה".



ח"כ יואל חסון קרא בעקבות הודעת הפרישה: ״השר ארדן, תתפטר! למשטרת ישראל ואזרחי ישראל מגיע שר שמצליח לבצע משימה מתחילתה עד סופה. ארדן, לא תוכל לשלוף עוד שפנים מהכובע - עוד לא הספקנו לשכוח את השקר באירוע באום אל חיראן, את גל ההצתות שהתרחש רק בדמיונך וגם את רצח הנשים שעדיין לא נמצא לו מענה. משר ביטחון פנים שלא מצליח פעמיים (ברצף!) למנות מפכ"ל ראוי, מצופה לעשות דבר אחד: להתפטר לאלתר".
 

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "אחרי שהרבה רפש הוטל בועדת גולדברג ובעיקר בעומד בראשה, מתברר שהועדה עשתה שירות חשוב, אמיץ ונאמן לאזרחי המדינה. השרים שהכפישו את כבוד השופט גולדברג וביקשו להפוך את הועדה לחותמת גומי חסרת חוט שדרה צריכים כעת להתנצל בפניו, להוריד פרופיל, ולאפשר לועדה להמשיך לעשות את עבודתה נאמנה".


 

ניצב בדימוס משה אדרי הודיע הערב לשר לביטחון הפנים כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ״ל המשטרה. ״לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי", כתב אדרי, "לחמתי בצה״ל כסגן מפקד סיירת גולני, לאחר מכן שירתתי במשטרת ישראל למעלה מ-28 שנים בתפקידי ליבה, ביחידות המיוחדות, בתחנות, במרחבים וכמפקד המחוזות המורכבים ביותר וזכיתי להערכה רבה. פיקדתי על עשרות אלפי שוטרים, שעמדו איתי ולצידי בכל תפקידיי באירועים גדולים ומאתגרים למען ביטחון הציבור, בלוחמה בטרור ובפשיעה. אני מצדיע להם". 

עוד כתב אדרי כי "אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל. כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד היתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי  וכתבו בחוות דעתם: 'יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר'". 

"בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי", המשיך, "אני מודה לשר לביטחון הפנים על האמון הרב שנתן בי כאשר עמד לצידי לאורך כל הדרך ולציבור  בישראל על תמיכתו הרבה בי, אשר חש את העוול שנגרם לי והביע זאת בפני בכל מקום בו ביקרתי. 

לסיום כתב כי "ברור לי כי גם לאחר שהממשלה תמנה אותי למפכ״ל אהיה צפוי להליכים משפטיים ממושכים לאישור מועמדותי, לכן, מתוך דאגה כנה ואהבה  למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע  חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות , גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד. אני מאחל הצלחה רבה למי שיבחר לתפקיד המפכל ואמשיך להירתם לכל משימה למען מדינת ישראל ואזרחיה״.