לנוכח הודעתו של ניצב בדימוס משה אדרי לשר לביטחון הפנים כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ״ל המשטרה, יצטרך השר לביטחון פנים גלעד ארדן לעסוק בסוגיית מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה כשבינתיים אושר השבוע מינויו הזמני של ניצב מוטי כהן כממלא מקום. כזכור, חשף השר ארדן את שמותיהם של שלושה מועמדים שלהערכתו הם הראויים לתפקיד, בהם לבד מניצב בדימוס אדרי גם ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, וניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב.
 
אם בוחנים את הסוגיה לאחר סיום סאגת ניצב אדרי, השר ארדן אמור לבחור את המפכ"ל הבא מבין שני המועמדים ביטן והלוי כשגורמים המעורים בפרטים מעריכים כי הבחירה תהיה בניצב ביתן. השניים, חשוב לציין, עברו בדיקת פוליגרף תעסוקתית כך שבמידה והשר יחליט למנות אחד מהם הוא ייאלץ להתמודד רק עם ועדת גולדברג.
 
לאור ה"זובור" שעבר ניצב בדימוס אדרי, יצטרך המועמד לעשות חושבים האם הוא מסוגל ורוצה לעמוד בביקורת חושפנית כפי שחווה ניצב בדימוס אדרי. לאור התבטאותו של השר ארדן לפני כשבוע, קודם הפרידה מאלשיך, כי "במשטרה יש כנראה נורמה של הכפשות כשמגיעים לרגע המינוי ואת זה צריך לעקור", ישנה אפשרות נוספת.

משה אדרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


השר עשוי לא לבחור באף אחד משני המועמדים ביתן והלוי, אלא לחפש אחר מועמד אחר שיוכל להתאים עבורו לתפקיד. האפשרות כי יחליט להאריך את תקופת כהונתו הזמנית של ניצב כהן, בהחלט נלקחת בחשבון ואז ייתכן כי השר, יביא לאישור קבוע את המינוי האמור.

הסרת מועמדותו של ניצב בדימוס אדרי, מתפקיד המפכ"ל, היא כשלון שני של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בבחירות מועמד למפכ"לות. לפני כשלוש שנים וחצי, החליט השר ארדן, שלא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה באותם ימים, רנ"צ יוחנן דנינו, ולאתר מפכ"ל ראוי מחוץ למשטרה. לטענתו אז, המשטרה חייבת לעבור טלטלה לנוכח הדימוי הנמוך שלה בעיני הציבור זאת לאור שרשרת הניצבים שהסתבכו בפרשות אישיות ונאלצו לסיים את דרכם במשטרה.
 
השר ארדן, מינה כמ"מ את ניצב בנצי סאו ותר אחרי חיפוש מועמד ראוי כשבסופו של הליך בחר בגל הירש, איש צבא מוערך אלא מי עם פרסום שמו, הובהר לשר ארדן, כי נגד הירש מתנהלת חקירה משטרתית וגורמים נוספים יצאו ברעש גדול לביטול המינוי . מועמדותו של הירש בסופו של דבר ירדה מהפרק והשר ארדן , החליט על סגן ראש השב"כ רוני אלשיך, כמי שראוי להוביל לשינוי.
 
ההרמוניה בין השניים ידעה בעיקר מורדות למרות הצילומים בתקשורת, וארדן החליט כבר באפריל שלא להאריך את כהונתו של אלשיך. בכל אותה תקופה ארדן לדבריו לא עסק בסוגיית המפכ"ל הבא ומסתבר כי זה היה בעוכריו. ארדן חשף לפני כחודשיים כאמור שמותיהם של שלושה מועמדים מובילים אדרי, בניצב דוד ביטן וניצב יורם הלוי, עכשיו מסתמן לאחר שהמינוי של אדרי ירד מהפרק, יחפש ארדן מועמד אחר לתפקיד. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי ארדן יעשה חושבים בתקופה הקרובה כדי לא לרשום כשלון שלישי בבחירה. 

גלעד ארדן. צילום: סיוון פרג'
גלעד ארדן. צילום: סיוון פרג'