מתחדש מאבק העובדים הסוציאליים, לאחר חודש של המתנה לממשלה ואי־ נקיטת  עיצומים. העובדים הסוציאליים שהמו"מ עימם עלה על שרטון החליטו  להשבית היום (חמישי) את כל שירותי הרווחה בצפון במסגרת החרפת המאבק. "השירותים החברתיים בישראל כבר עמוק בתוך משבר חמור", אומרים העובדים הסוציאליים, שדורשים אבטחה יעילה בלשכות הרווחה נגד האלימות המופנית נגדם ושיפור דרמטי בתנאי העסקתם, שיאפשר הקלה בעומס הבלתי נסבל בלשכות. זאת, אחרי שבשבוע שעבר נכשל ניסיון ההידברות בין משרד האוצר לאיגוד העובדים הסוציאליים.
 
היום, כאמור, ישבתו מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות בצפון הארץ, לא תהיה קבלת קהל, לא ייכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון ולא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה. כמו כן, ישבתו עובדים סוציאליים במשרד החינוך, בביטוח הלאומי, במערכת הבריאות, בבתי החולים, בקופות החולים ובתחנות לבריאות בנפש. 
 
יצוין כי ההסתדרות גיבתה את מאבק העובדים, והכריזה על סכסוך עבודה שנכנס לתוקף כבר לפני כשבועיים. הבוקר יפגינו מאות עובדים סוציאליים בשעה 11:00 מול קריית הממשלה בחיפה ובינתיים הם ממשיכים להפיץ מסרים ברשתות החברתיות המכוונים לשר האוצר, משה כחלון תחת הכותרת "כחלון - תסתכל לנו בעיניים" ותיאור גרפי של התנאים הקשים בהם נמצאים שירותי הרווחה. מאיגוד העובדים הסוציאלים נמסר: "בעקבות התעלמות שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ ממשבר העובדים הסוציאליים, אנחנו מודיעים על השבתת כל שירותי הרווחה ביום חמישי, מקריית שמונה עד חדרה". 

מחאת העובדים הסוציאליים. צילום: אבשלום ששוני


ענבל חרמוני, יו"ר האיגוד: "העובדים הסוציאליים צריכים להתפרנס בכבוד ולא להפוך לשק חבטות. אם לא יהיה 'אמיתי, לא יהיו יותר שירותים סוציאליים בישראל. אנחנו דורשים כניסה מיידית למשא ומתן על הצלת שירותי הרווחה בישראל".

העובדים הסוציאליים דורשים בין היתר אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ומאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית וכן עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונוהלי בידוק קפדניים בלשכות הרווחה, דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה ואינטרקום, דלתות מילוט, לחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל, מימון אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון וכן ליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אירועי אלימות. בה בעת המאבק הוא על שיפור תנאי ההעסקה, העומסים והשכר הנמוכים של העובדים הסוציאלים בשירות הציבורי בישראל - אחד המקורות להפיכתן בשנים האחרונות של לשכות הרווחה לזירות אלימות כשעובדות סוציאליות המטפלות במאות תיקים כל אחת, פשוט אינן יכולות לתת מענה ראוי ומכבד לחלק מלקוחותיהן בזמן סביר.