מנג וואנזו, סמנכ"לית הכספים של חברת הטכנולוגיה הסינית "וואווי", נעצרה במהלך השבוע בוונקובר שבקנדה בחשד להפרת את הסנקציות הכלכליות שהטיל הממשל האמריקאי בחודש שעבר על איראן. מחר יתקיים הדיון בעניינה בבית המשפט והיא צפויה להיות מוסגרת לארצות הברית.



פרט להיותה בתפקיד בכיר מאוד, מנג היא גם בתו של מייסד החברה, רן זנגפיי. "ואווי" הינה אחת השחקניות הגדולות בשוק הסמארטפונים וציוד התקשורת העולמי



לאחר הפרסום בנוגע למעצרה של הבכירה, בשגרירות סין בקנדה מתחו ביקורת על המהלך ודרשו את שחרורה המיידי. בעקבות המעצר, נרשמו ירידות חדות בבורסות המזרח הרחוק.



האירוע האחרון צפוי להגביר את המתיחות בין שתי המעצמות, זאת דווקא אחרי רגיעה יחסית שנרשמה בתחילת השבוע כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועמיתו הסיני שי ג'ינפינג סיכמו על הפסקת אש במלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, ובמסגרתה יימנעו המדינות מהטלת מכסים חדשים בשלושת החודשים הקרובים בניסיון לפתור את המחלוקות.



טראמפ ושי, בצד יועציהם הקרובים, נועדו לארוחת ערב במסעדה בבואנוס איירס עם סיומה של פסגת מנהיגי ה־G20 ושוחחו בעיקר על מלחמת הסחר בין המעצמות. בחודשים האחרונים הטיל ממשל טראמפ מכסים על סחורות בשווי מאות מיליארדי דולרים, לאחר שהנשיא האשים את בייג'ינג בהתנהלות בלתי הוגנת בסחר בין המדינות, ובתגובה הטילו הסינים מכסים משלהם על סחורות אמריקאיות. טראמפ אף איים כי יעלה ב־1 בינואר את המכסים מ־%10 ל־25% על סחורות בשווי כולל של 200 מיליארד דולר.
 
אולם לאחר שעתיים וחצי של מפגש נמסר כי שני המנהיגים סיכמו להימנע מהטלת מכסים חדשים בשלושת החודשים הקרובים כדי לאפשר משא ומתן בניסיון לפתור את המחלוקות. הסינים אף הסכימו לרכוש  מארה"ב "כמות נכבדה" של תוצרת חקלאית, אנרגיה וסחורות נוספות במטרה לצמצם את חוסר האיזון המסחרי. עם זאת, בבית הלבן הבהירו כי אם לא יושג הסכם, תבוצע העלאת המכסים המתוכננת.
 
טראמפ הצהיר כי אם יגובש הסכם, הוא יהיה "אחד הגדולים ביותר שנעשו אי פעם", ואמר: "זו הייתה פגישה מדהימה ומלאת תועלת עם אפשרויות בלתי מוגבלות עבור שתי המדינות. זה כבוד גדול בשבילי לעבוד עם הנשיא שי". קודם לכן הסתיימה פסגת ה־G20 בהצהרה משותפת, שהייתה מוסכמת על כל המנהיגים ובהם טראמפ, בדבר המחויבות לסחר בינלאומי ולסדר עולמי מבוסס על חוקים, בניגוד להתרחשויות בפסגת ה־G7 בקנדה בקיץ האחרון. הפעם גם כלל המסמך, לשביעות רצונו של הבית הלבן, את הדרישה האמריקאית לבצע "רפורמה הכרחית" בארגון הסחר העולמי, מכיוון שלדברי הממשל, מערכת הסחר העולמית אינה עומדת ביעדיה ויש מקום לשיפור.