שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי הוא ידע על קיומן של מנהרות הטרור של חיזבאללה בשטח ישראל אך הכחיש זאת בציבור כדי להטעות את חיזבאללה וכדי להרגיע את תושבי הצפון. יעלון אמר את הדברים בראיון לתוכנית "דקל-סגל" עם ירון דקל ועמית סגל.
"אמרתי ב-2014 שאין מנהרות למרות שידעתי שיש כדי להרגיע את תושבי הצפון. לא רציתי להדליק את האויב, שלא יידעו שאנחנו יודעים", אמר שר הביטחון לשעבר. "בוודאי שיש מקרים שאומרים דברים, בעוד שהמציאות היא הפוכה, כדי להטעות את הצד השני. אני דיברתי כאילו אין. מ-2014 נערכנו, התייחסנו ברצינות לכל דבר. מ-2014 אנחנו יודעים אבל לא חייבים להגיד את כל האמת כדי שהצד השני ידע".
 
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר ביום שלישי כי "במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק ומאמצי על במנהרות והסתרתן, אבל בשיטתיות וקור רוח אנחנו מפרקים את הנשק הזה ושוללים אותו מארגוני הטרור. הכוונה של החיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים לשטחנו וגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו של כיבוש חלקים מהגליל".
פעולות כוחות צה"ל מאזור גילוי מנהרת הטרור בצפון. קרדיט: דובר צה"ל


משה (בוגי) יעלון. צילום: אבשלום ששוני
משה (בוגי) יעלון. צילום: אבשלום ששוני

 כזכור, ביום שלישי פתח צה"ל במבצע רחב היקף לנטרול המנהרות שחפר ארגון הטרור הלבנוני, כאשר חלקן אף חדרו לשטח ישראל, כמו מנהרה שנחשפה סמוך לכפר כילא, שנחפרה בתקופה שאורכה למעלה משנתיים וחדרה עד כ-40 מטר לישראל.