לפחות ארבעה בני אדם נהרגו היום (חמישי) כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת בעיר הנמל האיראנית חאבהאר שבדרום מזרח המדינה. סוכנויות הידיעות האיראניות מדווחות כי מדובר בפיגוע התאבדות וכי במקום יש גם פצועים רבים, וגורמים רשמיים אישרו כי מדובר ב-15 בני אדם נוספים שנפצעו בדרגות חומרה שונות.

על פי גורמים רשמיים באיראן, שניים מההרוגים בפיגוע הם שוטרים. לפי חלק מהדיווחים, במקום אף התנהלו חילופי יריות בין חמושים לבין כוחות הביטחון. ככל הנראה, החשוד פוצץ את מטען החבלה שהחזיק לאחר שהגיע לתחנת משטרה ונעצר לבדיקה. 

עיר הנמל חאבהאר נמצאת סמוך לגבול איראן-פקיסטן, במחוז סיסטאן ובלוצ'סטאן בדרום מזרח המדינה. בדצמבר 2010 נהרגו לפחות 41 בני אדם ו-90 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות שבוצע בסמוך למסגד בעיר, שמאוחר יותר לקחה עליו אחריות קבוצת טרור סונית ג'ונדאללה (חיילי האל).


תיעוד מפיגוע התופת באיראן

בחודש ספטמבר האחרון נהרגו 29 בני אדם, בהם אנשי משמרות המהפכה, בפיגוע ירי אותו ביצעו ארבעה חמושים במהלך מצעד צבאי בעיר אהוואז שבדרום מערב איראן ו-60 נוספים, בהם נשים וילדים שהגיעו לצפות במצעד, נפצעו. שלושה מהחמושים נורו למוות במהלך האירוע.

מספר שעות לאחר אירוע הירי, ארגון המדינה האסלאמית קיבל על עצמו אחריות לביצוע הפיגוע, כך לפי סוכנות הידיעות עמאק. קודם לכן, גם הארגון הערבי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז", שמתנגד למשטר האיראני, הודיע כי הוא זה שעומד מאחורי המתקפה. למרות זאת, האיראנים הפנו אצבע מאשימה דווקא לעבר ארצות הברית וישראל. שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, התייחס לפיגוע ואמר כי "משטר זר גייס, אימן וחימש את הטרוריסטים". עוד הוסיף זריף: "איראן תגיב במהירות ובנחישות על מנת להגן על אזרחים איראנים".