בהמשך לפוסט שכתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו, ולמבצע "מגן צפוני" שהחל לאחרונה בגבול לבנון, אלוף במיל' עמירם לוין התראיין היום (חמישי) לתוכנית "הקבינט" עם אלון בן דוד, יואב לימור ורוני דניאל ב-103FM. בפוסט בחשבון הטוויטר שלו, כתב לוין: "מניעת התרומות למימון ההוצאות המשפטיות של נתניהו היא איוולת קטנונית", והסביר: "אי אפשר מכל דבר לעשות פוליטיקה זולה וקטנונית. לא יכול להיות שכל בעיה מוסרית, משפטית אחרת הופכת מיד לימין ושמאל ולתומכים ומתנגדים. ברגע שאדם נשלח לזירה המשפטית, צריך לאפשר לו לפעול לפי הכללים בצורה הטובה ביותר".




יואב לימור הסביר את עמדת מתנגדיו של נתניהו: "שייקח עורכי דין, יממן אותם כמו כל אדם מהיישוב ויתגונן בצורה הטובה ביותר" על כך השיב לוין: "נכון, אבל זה לא ענייננו אם מישהו רוצה לתרום לו כסף או לעזור לו. זה בינו לבינו. התורם צריך להחליט אם הוא חושב שלנתניהו יש מספיק כסף והוא יכול לעשות את זה לבד, או שהוא רוצה לעזור לו מסיבה כלשהי. קו ההגנה העיקרי של נתניהו כרגע הוא התקרבנות, ולהאשים את כולם כרוצחים אותו, ואני אומר למה לשחק את המשחק הזה? אם יש ראיות מוצקות שיתגונן איך שהוא רוצה. הצדק ינצח".





"הדיבור רק על איראן הוא טעות אסטרטגית"


בנושא הביטחוני, לוין מודה שחיזבאללה עבר שינוי קריטי מאז שלחם בו לפני מעל 20 שנה: "חיזבאללה מתקדם בהרבה מישורים. הוא צבר ניסיון קרבי במלחמה בסוריה. יש לו היום מפקדים ולוחמים יותר מנוסים ויותר טובים. בנוסף, הוא מכסה את שטח ישראל עם מאות אלפי טילים ורקטות, זה האיום המוחשי הכבד עלינו. אין פה שום הרתעה ושום דבר. מה שמפתיע הוא שרק עכשיו אנחנו נזכרים לטפל בחיזבאללה, וכל הזמן הממשלה מכרה לנו שרק איראן ואיראן. זו טעות אסטרטגית כי הנשק האמיתי של איראן נגדנו בזירה הזו זה החיזבאללה".



אלון בן דוד שאל על נושא המנהרות של חיזבאללה, בעקבות מבצע "מגן צפוני": "האם יש ללכת למבצע גלוי כמו שצה"ל עשה או אולי לפעול חשאית או יותר אגרסיבית בצד השני?" על כך האלוף במיל' השיב: "שוב פעם הרעש וההתלהמות התקשורתית שהממשלה ונתניהו הובילו היא שגויה. מקובל עלי אם רוצים לפעול ולא רוצים שהחיזבאללה יתערב, אז להעביר לו מסרים ולאיים עליו, אבל מסרים שקטים דרך הצינורות שיש לנו - ויש הרבה כאלה. מה שאנחנו לא רואים זו הפתעה, תחבולה. קצת מדאיג אותי לאורך תקופה ארוכה שאנחנו לא רואים את צה"ל מפתיע".



"צה"ל יודע להתמודד עם חמאס ועם חיזבאללה במקביל, איראן לא מאיימת"


לוין מותח ביקורת על התבטאויות הממשלה במהלך המבצע: "מסיבות עיתונאים ואיומים, לקשור את זה לדוגמה, עם עזה, זה קשקוש. מה, צה"ל לא יודע לטפל גם בחמאס וגם בחיזבאללה בו זמנית? אני מזכיר לך שצה"ל נלחם נגד סוריה ומצרים יחד עוד שהיו במיטבם. זה תירוץ, וזה הצגה וזה לא קשור ליכולות של צה"ל, אלא קשור למדיניות לא נכונה ששמה את כל יהבה להפחיד אותנו מאיראן איראן. איראן מאוד חלשה ולא מהווה איום קיומי על ישראל וגם לא בשנים הקרובות תהווה איום. זה רע שהיא מתבססת בסוריה ותומכת בחיזבאללה, אבל האיום המוחשי הוא חיזבאללה".