פעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, הובילה במהלך החודש שעבר למעצרם של מספר תושבי ישראל ותושבי איו"ש, בחשד לניסיון הברחת טלפונים סלולריים לכלואים ביטחוניים באמצעות רחפן, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. עוד פורסם כי לאור הערכות של שירות בתי הסוהר, נתפסו חלק מהחשודים באזור כלא נפחא.
בחקירה בשב"כ עלתה מעורבות של חלק מהחשודים במספר מקרי הברחת טלפונים סלולריים לכלואים ביטחוניים בין השנים 2016-2018. ההברחות הוכוונו מהכלא על ידי גורמי טרור המוכרים לכוחות הביטחון. עוד עלה, כי חלק מהחשודים היו מעורבים בניסיון להבריח מספר רב של טלפונים ניידים באמצעות רחפן. השליטה אבדה על הרחפן במהלך ניסיון ההברחה, הוא התרסק מחוץ לכותלי הכלא ואותר על ידי כוח משטרתי.

החשודים. צילום: תקשורת שב"כ

 
בחקירה עלה, שלאורך תקופה בוצעו אימונים בתפעול הרחפן. במקביל, בוצע תיאום טלפוני מול הכלואים אודות הנקודה בה יוטל המטען המוברח באמצעות הרחפן, ומשם ייאסף על ידם. החוקרים איתרו בסמוך נקודת ההברחה חבילות המכילות 60 טלפונים שהיו מיועדים להברחה. כמו כן, מהחקירה עולה כי בנוסף לניסיון ההברחה האחרון, החשודים לקחו חלק במספר הברחות טלפונים לאסירים ביטחוניים בשנים האחרונות, במסגרתן הוברחו עשרות טלפונים לכלואים תמורת כספים מארגוני הטרור.

הטלפונים שנתפסו יועדו עבור אסירים ביטחוניים מארגוני הטרור המשרתים תקופות מאסר ארוכות, על מעורבותם בפיגועים וקידום פעילות טרור. כתבי אישום חמורים נגד המעורבים הוגשו היום על ידי פרקליטות מחוז מרכז. משירות הביטחון הכללי נמסר: נמשיך במעקב הדוק אחר גורמים המסייעים לארגוני טרור בכלא ומחוצה לו, בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר. ננקוט באמצעים הנדרשים במטרה למנוע ולסכל פעילות הפוגעת בביטחון המדינה.