כשלראשונה קראתי שעומד לצאת סרט נוסף על עולם פוסט אפוקלפטי עתידני בסגנון של "מקס הזועם", חשבתי לעצמי שכבר ראיתי יותר מידי סרטים כאלה ועל הסרט הזה אני אדלג. אבל כשקראתי שפיטר ג'קסון מפיק וכותב את התסריט לסרט, ידעתי שסרט רע זה לא יכול להיות.



פיטר ג'קסון הוא מקור הערצה שלי. לא רק שהוא ביים את סרט ה"קינג קונג" הכי טוב לדעתי, הוא גם הכניס אותי לעולם מדהים מלא בפנטזיה והרפתקאות בסרטי "שר הטבעות" ו"ההוביט" אותם הוא גם ביים. לפיטר ג'קסון יש כישרון להקרין את תוכנו של ספר כלשהו (שר הטבעות, לדוגמא) אל המסך הגדול וכך לגרום לצופה לרצות להיות חלק מהעולם הזה שמרגיש חי ונושם כמו העולם בו אנו חיים כיום. פיטר ג'קסון הוא הסיבה שאני אוהב סרטי הרפתקאות, סרטי פנטזיה וסרטים בכלל. הסרט "ערי טרף" מבוסס על ספר בעל אותו השם ובזכות הכישרון של ג'קסון, בדבר אחד הייתי בטוח: העולם האפוקליפטי שהוצג בספר עומד להתעורר לחיים בסרט. ולא טעיתי.





עלילת הסרט מתרחשת בעתיד הלא כל כך רחוק. העידן הטכנולוגי הסתיים לאחר מלחמת "60 הדקות" ערים שלמות הוצבו על גלגלים וכדור הארץ הפך לשטח ציד. ערים גדולות החלו לקרוא לעצמם "ערי טרף" והחזקה שבהם היא העיר לונדון אשר ממשיכה לצבור כוח על ידי לקיחה בשבי של ערים קטנות יותר. העלילה סובבת סביב טום, עובד לשעבר של העיר לונדון וסביב הסטר שו המבקשת לנקום את מות אמה. ביחד הם מאחדים כוחות בכדי לעצור את אחד ממנהיגי לונדון, וולנטיין (המשוחק על ידי הוגו וויבינג המצוין) מלבנות נשק רב עוצמה המאיים לפגוע בחפי פשע רבים.



מהסצנה הראשונה של הסרט התרשמתי מהעולם המדהים, המראה של לונדון כעיר ענקית על גלגלים הוא עוצר נשימה ובאופן כללי העולם שהסרט מכניס את הצופה אליו מרגיש כה מציאותי, עד כדי כך שאני לא אתפלא אם עוד כ-200 שנה כך תראה האנושות. האפקטים הוויזואליים בסרט ועיצוב העולם העשיר נעשים בצורה מקצועית ומאוד יצירתית. חבל שעל העלילה אי אפשר להגיד את אותו הדבר.



עלילת הסרט צפויה למדי. מהרגע שהסרט התחיל היה אפשר לנחש בקלות איך הדמויות יפעלו ואיך הסרט יגמר. הוא מלא בקלישאות קולנועיות שראינו אינספור פעמים ואין בו יותר מידי הפתעות.


ערי טרף. צלם : באדיבות Tulip Entertainment
ערי טרף. צלם : באדיבות Tulip Entertainment


ניכר שכל השחקנים מאוד נהנים לשחק בסרט. המשחק שלהם אמין ומצוין והדמויות הראשיות נכתבו בצורה מעניינת והיה לי אכפת מהן לאורך כל הסרט. אי אפשר לומר אותו הדבר על הנבל, וולנטיין. למרות המשחק המעולה של הוגו וויבינג, הדמות של וולנטיין מאוד שטוחה. המטרה שלו לא ברורה והסיבה למעשיו הנוראיים לא קיימת. הוא מזכיר מאוד נבלים מסרטים ישנים שרוצים כוח ולהשתלט על העולם. למרות זאת, סיפור הנקמה של הסטר בוולנטיין הספיק בכדי לתת לנבל תירוץ להיות בסרט אך עם קצת יותר עבודה על הנבל, הדינמיקה בין הסטר ושו הייתה יכולה לעבוד בצורה הרבה יותר טובה.

שווה לציין גם את סצנות המדרף והאקשן המצולמות נהדר ובליווי עם המוזיקה הסוחפת הופכות את הסרט למהנה ומלא באדרנלין מהתחלתו ועד סופו.
לסיכום, "ערי טרף" הוא סרט טוב. למרות התסריט המוכר והקלישאתי והנבל החלש, הדמויות הראשיות, סצנות האקשן המרהיבות ובעיקר העולם המדהים שהבמאי כריסטיאן ריברס ופיטר ג'קסון הקימו לחיים מצילים את הסרט והופכים אותו לשעתיים של כיף ששווה ללכת לקולנוע בשבילו.