מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום (חמישי) בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול. במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי"ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית חזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל, כך לפי דובר צה"ל.

בצה"ל אמרו כי מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי ארגון הטרור השיעי במטרה לפגוע באזרחים ישראליים וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של חזבאללה, המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם, ובראשן החלטה 1701. בצה"ל הדגישו גם כי האחריות על חפירת המנהרות על ידי ארגון הטרור בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.
 
הפגישה בין כוח צה"ל ליוניפ"יל. צילום: דובר צה"ל
הפגישה בין כוח צה"ל ליוניפ"יל. צילום: דובר צה"ל


מפקד פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל עזר של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת לשטח ישראל ודרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול, וציין בפניו כי מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו. כמו כן, הוא אמר כי האחריות לשלומם של תושבי דרום לבנון הגרים בסמוך לתת הקרקע החודר לישראל מוטלת על ממשלת לבנון.
המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל. צה״ל רואה בממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי״ל אחראים על כל המתרחש בלבנון ובאכיפת החלטה 1701.

מפקד פיקוד הצפון עם מפקד יוניפ"יל. צילום: דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון עם מפקד יוניפ"יל. צילום: דובר צה"ל



בדובר צה"ל הסבירו כי בצה"ל "ממשיכים את מסגרת המשימות של ״מגן צפוני", ועובדים כרגע בשלושה מרחבים לאורך הקו הכחול - כפר קילא, לבונה ורמיה. המאמץ מתקדם על פי התכנון עם אתגרים שידענו שיהיו. האתגר הראשון הוא החפירה בקרקע הייחודית הזו, שהנה חפירה איטית ומורכבת. אתגר נוסף הוא מזג האוויר אליו נערכנו מראש, תוך מתן מענה לוגיסטי מלא - דלק, מים ואוכל חם - לחיילים המעורבים בפעילות.
 הכוונה להמשיך בפעילות כפי שתוכננה מראש".
כמו כן, בצבא ציינו כי "המאמץ ההנדסי הוא לטפל במנהרות ולהגיע אליהן. ברגע שהתחברנו למנהרה, הסיפור של הרחבת הפיר והיכולת להכניס תוכו ציוד היא מורכבת יותר. למקרה של הידרדרות וכחלק מהמעטפת, חיל האוויר, חיל הים ויחידת הקומנדו מחזיקים כוחות בכוננות אל מול המרחבים בהם אנחנו יודעים שיש חפירה של תת קרקע".

עוד אמרו בצה"ל כי "כרגע אין מפעל לטילים מדויקים בלבנון. בשלב הזה, מדובר ביכולת שולית, הם רחוקים מאוד מהיכן שרצו להיות, ומתעניינים מאוד בפעילות שלנו, שמתמקדת בשלושה אתרים שונים. הם עדיין לא יודעים מה אנחנו יודעים".  
 

בתוך כך, בלבנון טוענים כי ישראל פרצה לרשת הסלולרית המקומית בלבנון ומשרדת לתושבים באזור הגבול הודעות נגד הארגון. על פי הדיווח ברשת "א-נשרה" הלבנונית, התושבים קיבלו הודעות לטלפונים הסלולריים, שלהם ובהן נכתב כי הם צריכים להתרחק מהמנהרות ומפעילות החזבאללה.



ברשתות הלבנוניות מציגים "הוכחות" לטלפונים שקיבלו מצה"ל. צילום מסך טוויטר
ברשתות הלבנוניות מציגים "הוכחות" לטלפונים שקיבלו מצה"ל. צילום מסך טוויטר