חבר הכנסת מהליכוד, מיקי זוהר, שוחח היום (חמישי) ב-103FM עם בן כספית ואריה אלדד על נושאי השעה, ביניהם מבצע מגן צפוני נגד מנהרות החזבאללה, סאגת מינוי המפכ"ל ותחקיר "חברת החדשות" לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משאול אלוביץ' לפרסם בוואלה כי אשתו של נפתלי בנט עבדה בעבר במסעדות לא כשרות.



כספית: אם היית עכשיו באופוזיציה ולא בקואליציה, היית אומר 'מה הקשר צריך להסיר את האיום בצפון, ישראל חזקה, בשביל מבצע הנדסי עם כמה מקדחים ושופלים אתם דוחים מהלכים כאילו מדובר בעוד אנטבה'. 
"בהרבה מאוד מקרים, כשאתה רואה אנשים ללא רקורד בטחוני מתחילים להעלות טענות כמו 'לא, זה מבצע הנדסי, היה צריך לעשות סבב גם בדרום', ואז פתאום במרוצת הזמן מבינים את גודל האירוע ומבינים שההחלטות שהתקבלו הן ההחלטות השכלתניות, האחריות, ואז הם נמצאים באור מאוד שלילי. לכן, כמו שאנחנו רואים גם לפני חודש את כל הביקורת שהייתה, וגם את הביקורת הזו, אנחנו רואים איך לאט לאט הדברים מתבהרים ואנחנו מבינים שההחלטה הייתה בכלל של הרמטכ"ל ושל הגורמים הצבאיים, וראש הממשלה החליט לגבות אותם, ומי שלא רצה לגבות זה שר הביטחון לשעבר ליברמן – שבסופו של דבר זה גם הוביל להתפטרותו".
 
כספית: זה לא יפה. זה לא שהוא לא רצה לגבות אותם. ליברמן מגבה כשר ביטחון כל דבר של המדינה. הוא חשב שצריך להקדים את הדרום לצפון זה יותר דחוף. 

"מי ששופט בעניין הזה זה הציבור. וזה הדבר הכי טוב בדמוקרטיה הישראלית".
 
אלדד: אם אתה חושב שאי אפשר לעשות מבצע רחב בעזה עכשיו שיש לנו את הצרות בצפון – נניח. אבל זה בסדר להזרים להם עוד 15 מיליון? הם טובעים בכסף, הם כבר החזירו מאה אלף. 
כספית: מה היית עושה עכשיו אם היית באופוזיציה? 
"אני חייב לומר שבעניין מתן הכספים לגורמים הטרוריסטים האלה מטריד אותי ומדיר שינה מעיני. אני חייב להגיד שדיברתי באופן אישי עם ראש הממשלה ושאלתי למה עושים את זה? כמובן שלא יכלתי לקבל תשובות מלאות כי מין הסתם יש מידע חשאי שאני לא יכול להיות חלק ממנו, אבל אני מאמין למה שהוא אמר, שזה נותן לנו יתרונות אדירים באין ספור פרמטרים בתוך המאבק הביטחוני הזה שאי אפשר להרחיב עליהם. שמעתי על כל מיני דברים של שליטה, בקרה וכל מיני עניינים שגורמים ונותנים יתרונות לנו בצד הביטחוני, אני לא מכיר את הפרטים לכן אני לא יכול לדבר עליהם אבל אני רוצה לסמוך על רה"מ שיודע שלמרות שזה נראה רע – ברמה הביטחונית יש לזה יתרונות". 

 

כספית: מיקי, איך הרגשת אתמול כשעמית סגל הביא את גרסת אלוביץ' שבה התברר שראש ממשלה בישראל, שבאמת מתעסק בדברים ברומו של עולם ובחשיבות עליונה לחיינו כאן סביב השעון, מתקשר אל הבעלים של וואלה ואומר 'תפרסמו שגילת בנט עבדה לפני 15 שנה במסעדות לא כשרות'. אגב היא חילונית. זה עדיין חוקי. איך הרגשת?
:
"מי כמוני מכיר את תחקיריו של עמית סגל, מכיר אותם היטב ואפילו כיכבתי בחלקם. בעניין הזה אני מבקש לא להתייחס".
 
אלדד: אני מאתמול שובר את הראש לגבי קינוחים לא כשרים. תן לי דוגמה לקינוח לא כשר.
"בעוונותיי הרבים ישבתי במסעדות שאינן כשרות, אבל אכלתי אוכל כשר, כלומר - התעקשתי לאכול אוכל כשר במסעדה לא כשרה. לי עקרונית אין בעיה לשבת במסעדה שפתוחה בשבת ביום חול ולאכול בה אוכל כשר. יש כאלה שחושבים שזה לא בסדר, אז בעניין 'מה לאכול במסעדות', הייתי מציע לך לאכול כשר. אבל תאכל איפה שאתה רוצה".
 
"אין לי ספק שגם האירוע הזה, למרות שהוא נראה עכשיו עם הרבה מאוד רעש, לא יכביד או לא יפריע בהתנהלות השוטפת של בנט וראש ממשלת ישראל. שניהם מנהיגים שיודעים לשים את העניינים האישיים בצד לטובת המדינה והרצון שלהם להוביל את המדינה לדרך מסוימת, ולכן אני בטוח שעם כל הרעש מסביב זה לא ימנע את שיתוף הפעולה העתידי והעכשווי".
 
כספית: מי המפכ"ל הבא צריך להיות לדעתך? 
"אני חייב לומר שאני מצר על כך שזה לא צ'יקו אדרי. ציפינו למפכ"ל שיבוא בצורה מקצועית, ממלכתית, רצינית שלא יהיה מוטה נגד אנשים מסוימים. אנחנו יודעים שהמפכ"ל הקודם הוכיח שהוא ונתניהו זה לא סיפור אהבה, לכן ציפינו למינוי של אדרי. לצערי הוא פרש מהמירוץ וברגע שפרש מהמירוץ זה לא תלוי בנו וצריכים למצוא מפכ"ל אחר".
 
אלדד: הייתה לו ברירה אחרת בכלל אחרי כל החשיפות?
"כנראה שלא. אני לא נכנס כרגע לגופן של טענות אבל רצינו אותו כמפכ"ל אני מקווה וסומך על השר ארדן שימצא מפכ"ל ראוי ויעשה עבודה טובה. אגב, אני חושב שצריך להביא מישהו מתוך המשטרה".
 
כספית: אתה טועה. חקירות נתניהו לא התחילו בגלל המפכ"ל ולא התקדמו בזכות המפכ"ל. אין לו קשר לזה. חטאו היחיד מול נתניהו זה שהוא נתן גיבוי לחוקרים כשהכניסו אותו ללופ.
"אני אתן לך את אחת מתיאוריות הקונספרציה: אני מדמיין את המפכ"ל יושב עם רוני ריטמן ואומר לו 'ראית את ביבי הזה? שלח לך את המתלוננת להגיש נגדך תלונה. בושה וחרפה', וריטמן אומר לו 'תראה איך ביבי מתנהג, מה הוא חושב שאחקור אותו פחות טוב?' שים לב איך התיאורייה הולכת ומתהווה. אגב זה טענות שאמר המפכ"ל אצל אילנה דיין. אז איך החקירה הזו יכולה להיות אובייקטיבית? זו השאלה שעולה לי".
 
כספית: זה גרם בגלל שאתה ושכמותך מפזרים תיאוריות קונספירציות מאוד ירודות. תלושות לחלוטין מהמציאות. אני ראיתי את השידור בעובדה. יש שני קצינים שדיווחו שעוקבים אחריהם. והוא אמר את זה, הוא רמז את זה בצורה מאוד רחוקה.
"אסמוך על האובייקטיביות שלך בעניין הזה".