חובבי כלבים? גם אלו שלא. הכינו את הממחטות, את הטישו לניגוב העיניים, שבו בנחת, כי רק התרגשות והנאה צפויות לכם מהסרט "הגורים הטובים ביותר". ניגון על המיתרים הפנימיים בלי קיטש, בלי ניסיון למצוא חן, רק אנשים מלאי אהבה נטו, שעושים טוב לאנשים אחרים, ועל הדרך גם סיפור על כלבים משגעים. סיפור טוב, שעושה טוב על הנשמה - עוד זוכרים שיש כאלה? מוזר, לא?



"הגורים הטובים ביותר" הוא סיפורם של חמישה גורי לברדור, מלידתם, דרך אימוניהם הארוכים ועד הסמכתם, בגיל שנה וחצי, ככלבי נחייה לעיוורים. במהלך הסרט לומד הצופה על תהליך האימון הארוך, כיצד נבחנים הגורים שוב ושוב על התאמתם לתפקיד העתידי, ועד כמה חשובה אישיותו של הכלב להתאמתו ככלב נחייה.



כלבים תזזיתיים מדי נפסלים ועוברים לתוכניות סיוע אחרות, שבהן צייתנותו והמשמעת של הכלב אינן כה אקוטיות. אחרים עוברים לשמש כמרביעים בתוכנית לדור הגורים הבא. אלו שיוסמכו בסופו של דבר ככלבי נחייה בתום קורס הטיס הזה, הם הטובים שבטובים.



כאמור, מהסרט הזה אפשר רק ליהנות. אפשר גם ללמוד ממנו דבר או שניים. ההמתנה לכלב נחייה היא ארוכה ביותר, ותהליך האילוף הוא הגורם העיקרי להמתנה. בעייתו העיקרית של המאלף היא היעדר זמן פנוי, אבל אוכלוסיות בעלות זמן פנוי קיימות. למשל בני נוער. למשל אסירים. כמה לברדורים מקסימים יכולים לעשות טוב לכולם. צריך רק לאלף את המערכת. 



"הגורים הטובים ביותר" , יס דוקו, STING TV, יום ראשון, 9.12