בג"ץ דחה היום (חמישי) את עתירתה של משפחתו של המחבל שביצע את הפיגוע במפעל "אלון מתכת"באזור התעשייה ברקן ואישר את הריסתו של בית המשפחה.



כזכור, צו ההריסה לבית בו מתגוררת משפחתו של אשרף נעאלווה שביצע את הפיגוע בו נרצחו קים לבנגרונד־יחזקאל בת ה־29 וזיו חג'בי בן ה־35, ניתן ביום 15.10.18 על ידי המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית וכלל צו הריסה לקומת המרתף וקומת הקרקע בבית המגורים בו התגורר המפגע, הנמצא בכפר שוויכה, בסמוך לטול כרם.



בבית המגורים שלוש קומות: קומת מרתף, קומת קרקע וקומה שנייה. צו ההריסה מתייחס רק לשתיים מהקומות (קומת המרתף וקומת הקרקע) בהן, על פי המידע שבידי המפקד הצבאי, התגורר המפגע. לעומת זאת, ביחס לקומה השנייה לא הוצא צו הריסה מאחר והיא לא שימשה למגוריו של המחבל.



נעאלווה בן ה-23,  רצח לפני כחודשיים בדם קר את קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל בפיגוע הירי במפעל "אלון מתכת" בשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. לאחר האירוע, צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם, והחל במצוד בעקבות נעאלווה.
נעאלווה, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה, לפני חודשים אחדים, כתב: "לא נשכח, לא נסלח".
אחיו של המחבל נעצר מיד לאחר הפיגוע עדיין ונחקר על ידי השב”כ במטרה לבדוק אם היה מעורב בתכנון הפיגוע ואם ידע על הכוונה של אחיו ויכול היה לעצור בעדו. אחותו של המחבל שוחררה לאחר חקירה קצרה, לאחר שלא עלו ראיות מחשידות כי ידעה על כוונת אחיה לבצע את הפיגוע הרצחני או שהייתה לה בזה יד. מעדויות שנגבו בחקירה עולה כי מי שנורה ראשון הוא חג'בי. אחר כך נתקל המחבל בקים כשניסתה לברוח מהמקום. הוא הורה באיומי רובה לעובד ניקיון פלסטיני שהיה במקום לאזוק את קים, ואז ירה בה למוות.