צעד נוסף בדרך לפוליטיקה: בחשאיות מוחלטת חתמו במהלך הימים האחרונים 130 מייסדים על מפלגתו החדשה של הרטמכ"ל לשעבר בני גנץ, כך דווח הערב (חמישי) ב"החדשות". על פי הדיווח, החתימה התבצעה במשרד של עורך דין תל אביבי. 

מבחינה משפטית המפלגה עדיין לא רשומה משום שכדי לעשות זאת יש לשלוח את המסמכים, שנחתמו במשרדו של עורך דין בתל אביב, לרשם המפלגות, אבל ההמתנה היא כנראה עד שיכריזו על בחירות. כמו כן נודע כי למפלגה כבר נבחר השם. עם זאת, בסביבתו הרשמית טוענים כי הוא עדיין לא החליט אם יילך לפוליטיקה.
אתמול פורסמו נתוני סקר מדד השלום החודשי של אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה, עולה כי גנץ נתפס כמועמד הרצוי ביותר לראשות הממשלה אחרי נתניהו. לפי המדגם, שנערך לפני פרוץ המבצע בצפון, הוא זוכה לתמיכה רבה  31% מהציבור הישראלי בכללותו (36% מהיהודים ו-8% מהערבים) סבורים שיש סיכוי גבוה שאם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יכנס לזירה הפוליטית, הם יצביעו עבור הגוף הפוליטי שאליו הוא ישתייך. בקרב מחנות השמאל והמרכז, מחצית מהנסקרים ענו כי קיים סיכוי גבוה שיצביעו עבור גנץ, לעומת 28% מהנסקרים בימין.

 41% מהישראלים, לעומת זאת, היו רוצים לראות את בנימין נתניהו כראש הממשלה הבא של ישראל. אחריו ברשימת המועמדים נמצא הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, ששליש (33%) היו רוצים לראותו כראש הממשלה. בהמשך הרשימה נמצאים ח"כ יאיר לפיד (23%), שר החינוך נפתלי בנט (21%), ח"כ ציפי לבני (19%) וח"כ אביגדור ליברמן (17%). בתחתית הרשימה נמצאים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שמיעוט (14% ו-10% בהתאמה) היו רוצים שיעמדו בראשות הממשלה לאחר הבחירות הבאות.
הסקר נערך על ידי פרופ' אפרים יער מהתוכנית לניהול סכסוכים וגישור ע"ש אוונס באוניברסיטת תל-אביב ופרופ' תמר הרמן ממרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה בין התאריכים 27-28 בנובמבר 2018 בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג.