שר הפנים אריה דרעי התייחס בחשבון הטוויטר שלו לפרשת מינויו של ראג'א זעתרה לסגן ראש העיר חיפה. "ראג׳א זעתרה, חבר מועצת עיריית חיפה, הביע תמיכה בחיזבאללה ובחמאס, תמך בחרם על ישראל והביע תמיכה בפעילות נגד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אדם כזה אינו יכול להתמנות לסגן ראש עיר בשכר כפי שמבקשת ראש עיריית חיפה".



בהמשך, כתב דרעי כי יבדוק מהן האפשרויות העומדות בפניו על מנת למנוע את המינוי מתוקף סמכותו כשר הפנים. "פניתי ליועץ המשפטי לבדוק אם בסמכותי למנוע זאת, ואני מקווה מאד שיאשר זאת", כתב.



כזכור, זעתרא, ראש סיעת חד"ש בחיפה, קיבל את תפקיד סגן ראש העיר במסגרת מאמציה של ראש העירייה חדשה עינת קליש-רותם להקים קואליציה עירונית. זעתרא הוא פעיל פוליטי מוכר בחיפה, שבין אמירותיו הפרובוקטיביות טען בעבר כי דאעש לומד את פשעיו מהתנועה הציונית בישראל, ואף אמר כי ליברמן הוא נציגו בממשלת ישראל.




יוסי צור, אביו של אסף צור ז"ל שנרצח בפיגוע בחיפה, התייחס להיכרותו המוקדמת עם זעאתרה בתכנית של אראל סג"ל ב-103FM. "הייתה לנו התקלות איתו כשהתחלנו להפגין נגד תיאטרון אל מידאן, שם זעאתרה היה חבר מנהל של התיאטרון", אמר. "הוא החל לצעוק עלינו וקרא לנו רוצחים. אנחנו נתקלנו באיש הזה ויודעים טוב מאוד מי הוא. היום קשה לי להאמין שהוא בכלל בפוזיציה של סגן ראש העיר".
דוד מגן, חבר במפלגת העבודה בחיפה, הוסיף כי זעתרא "הוא איש רב מעללים ונמצא כבר כמה שנים בכותרות במקומונים כתומך גדול של בשאר אסד. הוא נהג לארגן כנסי תמיכה באסד בתיאטרון אל מידאן בשנת 2011, ורכש לגיטימציה של שמאלנים במהלך המחאה החברתית".
מגן טען כי "אני יודע שהוא תומך בחיזבאללה כי אני רואה את עמוד הפייסבוק שלו, יש לו המון תמונות של חסן נסראללה. מה שמביך בזה שאנשים נורמטיביים מצטלמים במושבה הגרמנית אך בתגובות רשום 'חסן המלך' ו'אוהבים אותך חסן', זו אותה מושבה שנפל עליה טיל במלחמת לבנון השנייה. מה עובר על קליש?".