הדיון שהתקיים במשפטו של עורך הדין מייקל כהן, שייצג את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בניו יורק חיזק את הטענות נגד האחרון, כך טוען הבוקר (שבת) עיתון הניו יורק טיימס. על פי העיתון, התייצבותם של התובעים הפדרליים מאחורי עדותו של כהן ואמרו כי טראמפ הנחה לבצע תשלומים לא חוקיים במטרה להשתיק ששני סיפורים על רומנים שהוא קיים במהלך תקופת הבחירות, מחזקת טענות אלה.



במסמך נוסף שהוצג במשפט עולה כי גורמים רוסים רשמיים פנו לכהן עוד בנובמבר 2015 כדי להגיע דרכו אל טראמפ, שאז היה עדיין בחודשים הראשונים לקמפיין הבחירות שלו. אם אכן עדותו של כהן נכונה, מדובר בקשר מוקדם יותר ממה שנודע עד כה בין אנשי הקמפיין של טראמפ לבין הקרמלין. טראמפ לא התרגש מהעדויות האחרונות, ואף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אירועי בית המשפט: "מזכים את הנשיא לחלוטין", וחתם ב"תודה רבה!". 



יפיל את הנשיא? מייקל כהן (משמאל), צילום: רויטרס
יפיל את הנשיא? מייקל כהן (משמאל), צילום: רויטרס



דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נשמעה פחות נחרצת ואמרה כי "התביעה נגד כהן לא מספרת לנו שום דבר שלא היה ידוע עד כה", והוסיפה כי "כהן שיקר באופן עקבי, וכפי שאמרה התביעה - הוא לא גיבור". בנוסף לכך, האקבי סנדרס ניסתה להרחיק את טראמפ מהאישומים שהוגשו נגד עוזרו לשעבר פול מאנפורט, וציינה כי האישומים עליהם הוא עומד לדין לא קשורים לעבודתו במהלך קמפיין הבחירות ב-2016.



בבית הלבן ישנו חשש שמאנפורט יבחר לחתום על עסקת טיעון, במהלכה יפרט עוד על הקשרים, לכאורה, בין אנשי קמפיין טראמפ לרוסיה, כפי שעשה כהן. בשל סירובו לעשות זאת, טראמפ טען כי מאנפורט גיבור, ואף רמז כי הוא יחון אותו במקרה שיועצו לשעבר יורשע. אם אכן מאנפורט יורשע, יכולות להיגזר עליו 10 שנות מאסר.