צה"ל חשף הערב (שבת) כי אותרה מנהרת טרור נוספת בגבול לבנון, שעל פי ההערכות נחפרה בימים האחרונים. צה"ל מלכד את המנהרה, כך שמי שינסה לחדור מתוכה ייפגע. התוואי של המנהרה נמצא בשטח ישראל, וראשי המועצות באזור עודכנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות חשיפת המנהרה כי "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה. בשיטתיות ובנחישות אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה - וכך נעשה".

בצה"ל טוענים כי העבודות יימשכו על פי התוכנית, למרות מזג האוויר המקשה עליהן. בצה"ל אמרו כי מדובר בהפרה חמורה של הריבונות הישראלית ושל החלטה 1701 של האו"ם.
במהלך הפעילות צה"ל הכוחות עובדים בשטח ישראל, אך גם במספר מובלעות מעבר לגדר. בצבא הסבירו גם כי במהלך ההכנות למבצע "מגן צפוני" נפרסו יכולות טכנולוגיות מתקדמות. 
פעילות צה"ל בגבול לבנון. צילום: דובר צה"ל


חיילי צה"ל בגבול. צילום: דובר צה"ל
חיילי צה"ל בגבול. צילום: דובר צה"ל

פעילות הכוחות. צילום: דובר צה"ל
פעילות הכוחות. צילום: דובר צה"ל


בהתייחס לתקרית הירי שהתרחשה בגבול מוקדם יותר, הסביר דובר צה"ל כי זוהו שלוש דמויות, שעל פי ההערכה שייכות לחזבאללה, שניסו לגעת באמצעים הטכנולוגיים של צה"ל. כח צה"ל ביצע לעברם ירי והרחיק אותם מהמקום. האירוע התרחש במובלעת "רקפת". בלבנון טענו, לעומת זאת, כי לבנון טענה בתגובה שלא מדובר באנשי חיזבאללה, אלא בחיילים שערכו "סיור" ופטרלו באזור.

כזכור, ביום שלישי האחרון החל צה"ל במבצע להשמדת מנהרות הטרור שחפר ארגון חיזבאללה מכפרים בדרום לבנון לשטח ישראל. במסגרת המבצע, שצפוי להימשך מספר שבועות, הושמדה מנהרה שחדרה לעומק של 40 בשטח ישראל נחפרה ממפעל בטון, שהוסב למתקן צבאי בכפר כילא סמוך לגבול.
 
צה"ל אף פרסם סרטון מתוך המנהרה, שבו נראים לוחמי חיזבאללה הולכים בה, עד שמגלים את המצלמה שהוכנסה למנהרה על ידי כוחות צה"ל, כהוכחה כי לא מדובר במנהרה נטושה, אלא פעילה ושמישה.


בצה"ל אומרים כי הפעילות תימשך למרות תנאי מזג האוויר. צילום: דובר צה"ל
בצה"ל אומרים כי הפעילות תימשך למרות תנאי מזג האוויר. צילום: דובר צה"ל