מאות מסעדות יוחשכו הערב (ראשון) למשך שמונה דקות במחאה על השינויים הרגולטוריים שמנהיג משרד האוצר נגד ענף המסעדנות. בין היתר מדובר על ההיטל בגובה 20% שחויבו המסעדות לשלם על העסקת עובדים זרים ועל החלטת בית המשפט העליון לפיה טיפים יהיו חלק מהשכר של המלצרים, דבר שעשוי להעלות את הוצאות בעלי המסעדות. 

השף חיים כהן, לו יש ארבע מסעדות, התייחס הבוקר למחאה והסיע ספק לגבי התועלת שלה: "אני לא יודע כמה זה יעזור. במדינת ישראל עד שיש לך ייצוג פוליטי לאף אחד לא באמת אכפת". לדברי כהן, הטענה של המסעדנים היא נגד משרד האוצר, שעד כה, פחות מחודש לפני כניסת הוראת בג"ץ לתוקף, לא אמר מה הוא מתכוון לעשות. 
"ביהמ"ש רצה שזכויות המלצרים יכללו גם את הטיפים ולכן קבע שהם שכר", אמר כהן. אין לנו אין בעיה עם זה. עד העכשיו המלצרים היה הסקטור היחיד שלקח כסף שחור, אבל לא נגעו בהם". לדבריו, עכשיו האוצר צריך להחליט אם לקחת מהם מע"מ. "יקרו שני דברים מכיוון שהם ירוויחו חצי ממה שהם עושים עכשיו: או שלא יהיו מלצרים או שרק מי שאבא שלו עשיר יוכל למלצר כי יהיה מי שיממן לו את הלימודים". 

"אף אחד לא יודע מה לעשות כרגע. נמשיך לנהוג לפי הפסיקה של העליון, עד שהאוצר יגיד את דברו. אנחנו עוד מעט בינואר ואנחנו לא יודעים מה יקרה", הוסיף השף הידוע ואמר: "בסוף מישהו צריך לשלם את זה. בטח שהאזרח ישלם את זה".
כהן אמר עוד כי "המדינה כנראה לא רוצה מסעדות גדולות, רק מקומות שאוכלים בהם בכלים חד פעמיים. נפתחות רק מסעדות של אוכל מהיר. עצוב מאוד. מסעדות זה חלק מהתרבות הישראלית ומהתיירות. אנחנו מעסיק נורא גדול. עד שלא נבחר לנו נציג לכנסת שיצעק את צעקתנו זה לא יקרה. אני מקווה שבינואר 100,000 מלצרים יצאו לרחובות כמו בפריז".