שירותי המודיעין הצרפתים בוחנים אפשרות של התערבות זרה במחאת "האפודים הצהובים", שפרצה על רקע החלטת ממשלת צרפת להטיל מס על בנזין וסולר. בפריז החלו בבדיקת תפקידם של גורמים זרים, שייתכן כי הגבירו את התגייסות המפגינים למחאה, כך פורסם הבוקר (ראשון) ב"לה פריזיאן".

מזכירות ההגנה והביטחון הלאומי (SGDSN) מנסה בימים אלה לשפוך אור על התערבות זרה אפשרית במחאה, באמצעות הרשתות החברתיות. החקירות מתמקדות בתנאים שבהם נוצרו חשבונות מסוימים, כמו גם בפעילות חשודה של אתרים המכפילים את המידע ואת הפרשנות בנושא באופן אוטומטי. 
העיתון הבריטי "הטיימס" ערך ניתוח של תוכן העוסק במחאה ברשתות החברתיות, וממנו עולה כי "מאות חשבונות" חשודים נמצאו ככאלה ה"קשורים לרוסיה". 


700 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנות האנטי-ממשלתיות אתמול. במהלך המחאה פרצו המפגינים מחסומים והציתו רכבים, בעוד שמנגד כוחות הביטחון המקומיים ירו גז מדמיע לעברם וניסו להניסם באמצעות שימוש בתותחי מים. אלפי מפגינים הגיעו לבירה והתעמתו עם שוטרים, כאשר בסך הכל 31 אלף צרפתים יצאו לרחובות בערים שונות במדינה, בהן מרסיי, ניס ונאנט. 

700 נעצרו בהפגנות בסופ"ש. צילום: רויטרס
700 נעצרו בהפגנות בסופ"ש. צילום: רויטרס


נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס למהומות בציוץ שעורר סערה, בו עודד אותם להמשיך במחאה: "הסכם פריז לא עובד כל כך טוב עבור פריז. המפגינים לוקחים חלק במהומות בכל צרפת. אנשים לא רוצים לשלם סכומי כסף גדולים למדינות עולם שלישי על מנת להגן, אולי, על הסביבה. הם צועקים 'רוצים את טראמפ'. אוהב את צרפת".  

כידוע, "האפודים הצהובים" היא התנועה הציבורית הפוליטית הראשונה בצרפת שנוסדה באמצעות רשתות חברתיות. חבריה מסרבים למשא ומתן עם הממשלה, אם לא תעשה תחילה ויתורים בסיסיים, ולהסתפחות CGT לכל ארגון. 

המוחים יוצאים נגד מדיניותו של מקרון בנוגע להטלת מס על סולר ובנזין, שנועדה לעודד אזרחים לעבור לרכבים ידידותיים לסביבה. לצד המיסים, הממשלה מציעה תמריצים שונים לרכישת רכבים ירוקים וחשמליים.