חיפושים קדחתניים מתנהלים אחר תושב ג'סר א-זרקא, רסמי ג'ורבאן בן ה-36, שנעדר לאחר ששיטפונות שאירעו בסוף השבוע באזור המרכז. צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת כפר סבא הכוללים את היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת פתח תקוה והיחידה הארצית להבה פועלים משעות הבוקר בסריקות אחר הנעדר שקיים חשש שנפל לנחל אלכסנדר במהלך סוף השבוע. לוחמי האש סרקו את הנחל באמצעות סירות ובסיוע מסוק משטרתי ועד כה הנעדר לא אותר.



חיפושים בנחל אלכסנדר אחר נעדר
ג'ורבאן נראה לאחרונה ביום שישי באזור טייבה, מערבית לכביש 6 ומאז נעלמו עקבותיו. תלונה על היעדרותו התקבלה אתמול ומיד עם קבלתה החלו סריקות נרחבות לאיתורו הכוללות מסוק וחיפושים רגליים ע"י שוטרים ומתנדבים רבים. במשטרה אמרו כי "במאמצי החיפוש נעשה שימוש במיטב האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל בו לוקחים חלק שוטרים רבים, מתנדבים, כוחות חילוץ והצלה, צוללנים ופרשים".

נצ"מ חיים סרגרוף, מפקד תחנת קדמה, אמר לכאן ב': "ביום שישי טלפן אדם שסיפר ששמע שמועה על נעדר בנחל. בגלל שאנחנו מכירים את האדם הזה כרציני התחלנו בחיפושים למרות שלא ידענו באיזו נקודה הוא נעלם. אתמול הגיע המעסיק של של הנעדר והגיש תלונה. הוא סיפר כי אתמול בערב הגיע אדם לתחנה והגיש תלונה על פועל שלו שנעדר. "הוא סיפר שהגיע מטייבה והעביר לפועל אוכל וסיגריות וראה אותו חוצה את הנחל. לדבריו, הוא לא ראה את ההיסחפות שלו ולא ראה אותו נעלם". 
 
"הגענו למקום, מצלמה של בית עסק קלטה את הנעדר חוצה את הנחל, הוא חזר על עקבותיו ונסחף בנחל. ברגע שהבנו את הנקודה התחלנו סריקות ממוקדות יחד עם שוטרים מתנדבים. הבוקר הזמנו צוללנים כדי לבדוק את הנקודות הבעייתיות אבל הבעיה היא שאי אפשר לבצע צלילה במקום בגלל ביוב. הנחת העבודה שלנו היא שהוא בחיים. זה אירוע חמור מאוד, מקווה שלא נמצא גופה אלא אדם פצוע שזקוק לטיפול".

הנעדר רסמי ג'ובראן


החיפושים בנחל אלכסנדר. צילום: דוברות הכבאות




צילום: דוברות הכבאות




צילום: דוברות הכבאות



ישראל חוותה שלוש יממות רצופות של משקעים רבים, שגרמו לסגירת נתיבי איילון למשך שעות ארוכות ולשיטפונות ולהצפות באזורים נרחבים. הגשמים העזים גרמו לשיבושים קשים ולקריסת תשתיות. ברשות המים הצביעו על כמויות משקעים חריגות שירדו באגנים שורק ואיילון. בחלק מהמקומות הגיעו הכמויות לכ־200 מ"מ, כאשר למעלה מ־100 מ"מ ירדו בזמן קצר בשעות הבוקר של יום שישי. בערוץ האיילון הגיעה ספיקת המים לכ־267 מ"ק לשנייה. ברשות המים ציינו שמדובר בספיקת המים הגבוהה ביותר אי פעם בערוץ הנחל, למעט בינואר 2013 ובינואר 92', כאשר אז נתיבי איילון הוצפו. בשל חשש מפני הצפות נוספות הוחלט ביום שישי בבוקר לסגור את נתיבי איילון לתנועת כלי רכב. סגירת הנתיבים החוצים את תל אביב למשך חמש שעות גרמה לקריסת מערך התנועה באזור המרכז.
 
בנחלי השרון - חדרה ואלכסנדר - נרשמו ספיקות גבוהות של כ־100 מ"ק בשנייה. לעומת זאת, בגליל המערבי ירדו כ־60־80 מ"מ של משקעים, אבל לא נרשמו ספיקות גבוהות. באגן ההר (ירקון־תנינים) ירדו 100־130 מ"מ במקומות רבים. שלג ראשון נרשם באתר החרמון, אולם הוא לא נערם לגובה שמאפשר גלישה.
 
באזורים רבים עבדו כוחות הכבאות וההצלה במתכונת מוגברת כדי לחלץ תושבים ונהגים שנלכדו בבתיהם ובמכוניותיהם. כ־90 תושבים פונו במבצע מורכב מבתיהם במושב אחיעזר באזור השפלה בשל הצפות. כוחות גדולים של כבאות והצלה פינו אותם באמצעות סירות וטרקטורים. שבר ענן גרם לירידת משקעים רבים ולעליית מפלס המים בנחל שפירים הסמוך.