ראשי הקואליציה החליטו להעביר את חוק שינוי סמכויות הנשיא, המכונה "חוק גדעון סער", בקריאה טרומית ולאחר מכן להמשיך את הדיונים עליו, כך נמסר היום (ראשון) מלשכת ראש הממשלה. החוק הועבר בוועדת השרים לחקיקה של הכנסת. מטרתו של התיקון לחוק היא לחייב את נשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש מפלגה בלבד במקום על חבר כנסת מן המניין כפי שאומר החוק כיום.



הצעת החוק נולדה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סבר כי השר לשעבר גדעון סער ונשיא המדינה ראובן ריבלין מנסים להביא לכך שהנשיא יטיל על סער את מלאכת הרכבת הממשלה ולא על נתניהו שיעמוד בראש הליכוד. סער הכחיש זאת בתוקף וכן גם ריבלין, שפרסם הודעה חריפה וחריגה בעקבות הפרסום.



למרות מאמצי הליכוד לחוקק את החוק, יצוין שגם בלעדיו, מעולם לא הטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על מי שאינו ראש מפלגה.



מוקדם יותר, אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד כי הליכוד איננו מתנה את התיקון לחוק יסוד הממשלה בשום חוק אחר. לדברי ראש הממשלה, "יש לקונה בחוק שצריכים לתקן, זה ברור, אבל ראיתי דיווח על כך שנשיא המדינה מתכוון להטיל את הרכבת הממשלה בכל מקרה על מי שיקבל את רוב הממליצים. אני מברך על כך, ובכל מקרה מבהיר שהליכוד לא מתנה את תיקון החוק בעד קידום כל חוק אחר".



יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה על "חוק גדעון סער": "נתניהו כנראה רואה את עצמו מנהל את המדינה מהטלפון עם סרבל כתום. כל מהותו של חוק גדעון סער הוא עוד ניסיון של נתניהו להיאחז בשלטונו לצד כתב אישום. לפני שגם יעבירו חוק שמאפשר לנתניהו לנהל מדינה מהכלא אנחנו חייבים לשלוח את הקואליציה הזאת הביתה ולעצור את החקיקה הזאת".