כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) על ידי המשטרה כנגד שלושה נהגים, תושבי ירושלים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, שנסעו יחד בשיירה במשך מאות קילומטרים ותועדו כשהם מבצעים 26 עבירות מסכנות חיים. השיירה המדוברת הייתה של הרב אליעזר ברלנד, ונוסעיה היו בדרכם מאילת לירושלים. 



צוותי המשטרה תיעדו בחודש שעבר שיירת רכבים שעשתה דרכה מכיוון אילת לכיוון ירושלים, כאשר הרכב המוביל ואחריו רכבים נוספים, מבצעים מעל 26 עבירות מסכנות חיים שכללו בעיקר עקיפות של רכבים בודדים ושורות רכבים תוך חציית קו הפרדה רצוף במהירות של כ-200 קמ"ש וגרמו לרכבים בנתיב הנגדי לסטות לשול הדרך על מנת להימנע מתאונה חזיתית. 



צוותי המשטרה על הקרקע נערכו מיד לעצירת שיירת הרכבים על מנת להפסיק את ביצוען של העבירות טרם התרחשותו של אסון, ובמחסום שהקימו על הכביש הצליחו להאט בבטחה את 3 הרכבים, ונהגיהם נעצרו לחקירה שהובילה לאיתור עבירות נוספות שבוצעו ע"י אחד מהם בראשית חודש נובמבר. כמו כן רישיון הנהיגה של כלל החשודים נפסל.


מעצרם של החשודים הוארך עד החלטה אחרת. "צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש. מדובר בנהיגה שלא ניתן להגדיר אותה אלא כמטורפת, ואולי נכון יותר לכנותה טיסה, תוך התעלמות מוחלטת מהרכבים האחרים הנמצאים על הכביש". ציין בהחלטתו שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל.

עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של הנהג של הרב ברלנד, מסר בתגובה: "מסתבר שמשטרת ישראל עסוקה, ולא בפעם הראשונה, ביחסי ציבור יותר מאשר בחיפוש עבריינים. משרדי פנה למשטרה בבקשה לקבל עותק מהסרטים כדי להצביע על חוסר האותנטיות שלהם אך במשטרה נמסר כי לא ניתן למסור אותם מטעמי חיסיון. וראה זה פלא, אותו חומר חסוי הוצא ל ידי דובר המשטרה כשהוא ערוך כולו, מבלי שהצופה ידע באלו רכבים מדובר, ממתי הסרטים, איזה חלק מהסרטים מקורי ואיזה ערוך. אילו היה אמת  בטענת השוטרים על כך שניהלו מעקב  אחרי הרכבים במשך שעות מהאויר  - ברור שהשוטרים שאפשרו נסיעה מבוכנת כזו הם הם העבריינים.

בפועל, מכיון שלא נעברו עבירות ע"י נהגו של הרב ברלנד - הנסיעה נמשכה ללא הפרעה של השוטרים שראו את הנהגים בדרך מספר פעמים.  פרסום הסרט הוא מניפולציה משטרתית שנועדה לפגוע ברב ברלנד ובכוונתנו להוכיח זאת במשפט. כך או אחרת, הדבר לא יועיל לשוטרים וכבר בימים הקרובים אביא לשחרור נהגו של הרב ברלנד לביתו".