פיגוע ירי בעפרה: אש נפתחה מרכב פלסטיני הערב (ראשון) אל עבר הטרמפיאדה הסמוכה ליישוב עפרה ופצע באורח קשה אישה כבת 21, הנמצאת בשבוע השלושים להריונה. נוסף אליה, נפצעו שני בני אדם באורח בינוני וארבעה נערים בני 16 נפצעו באורח קל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום ופינו את הפצועה קשה לבית החולים שערי צדק, כשהיא סובלת מפצע ירי בפלג גופה העליון. צוות הרופאים בבית החולים יילד את הפצועה, ומסר כי התינוק הועבר לפגייה במצב יציב. 



פיגוע ירי בעפרה. צילום: נעה אורי/TPS

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר בצוות טראומה של שערי צדק, דיווח על מצבה של בת ה-21 בערוץ 13: "הגיעו אלינו ארבעה פצועים, מהם פצועה אחת עדיין במצב לא יציב, נמצאת בחדר הניתוח ועברה יילוד חירום של תינוק שהיה ברחמה. התינוק נמצא בפגייה והוא כעת במצב יציב ועובר הערכה. אמו נמצאת עדיין בחדר הניתוח".



גבר בן 21 שנפצע באורח בינוני כתוצאה מהירי פונה לשערי צדק כשהוא סובל מפציעות בגפיים, ופצוע בינוני נוסף, כבן 22, פונה לבית החולים הדסה. כמו כן, לשערי צדק פונו גם שני נערים כבני 16 שנפצעו באורח קל, ולבית החולים הדסה פונו שתי נערות בנות 16 שנפצעו גם הן באורח קל. 


ארגון החמאס הוציא הודעה לאחר הפיגוע לפיה "ההתנגדות העממית מברכת על הפיגוע שמוכיח שגם בגדה קיימת התנגדות לכיבוש. אנו משבחים את הגבורה של בני עמנו, זו הדרך לנצח את הכיבוש".



זירת פיגוע הירי בעפרה. צילום: דובר צה"ל



חיליק נבון, עד ראייה לפיגוע, אמר לחדשות עשר: "לפני כ-20 דקות נשמעו לא מעט יריות, הגענו במהירות וראינו כאן אמבולנסים של עפרה שהגיעו מהר למקום. מספר פצועים פונו במהירות, כוחות צבא במקום. 30 דקות לפני היה אירוע הדלקת נר לזכרו של תושב עפרה שנהרג בתאונת דרכים לא רחוק מכאן".



הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל גדולים נכנסו אל הכפר סילוואד, ממזרח לרמאללה, בחיפושים אחר המפגע. בתיעוד מצלמות האבטחה שפורסם מהאירוע, נראה רכב לבן עוצר בסמוך לטרמפיאדה ופותח באש אל עבר העומדים בה, ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. חיילי צה"ל שהיו במקום פתחו באש לעבר הרכב ממנו נורו היריות, ולאחר שנמלט הגיעו במהירות אל הפצועים. 



חובש רפואת חירום במד"א, בנצי גליק ופראמדיק מד"א בצלאל בן חמו, ששהו בנקודת ההזנקה של מד"א בעפרה ושמעו את הירי סיפרו: "שמענו ירי ומיד עלינו לניידת טיפול נמרץ. יצאנו לכיוון הכביש והבחנו בצעירה כבת 21 שוכבת על המדרכה בהכרה מלאה כשהיא סובלת מפצע ירי, צעיר כבן 21 ישב על המדרכה בהכרה מלאה עם מספר פצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, העלינו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי כשמצבה של האישה קשה ולא יציב והגבר במצב בינוני ויציב. בסיוע כוח רפואה של צה"ל טיפלנו בפצוע נוסף שסבל מפצעי ירי בגופו, הוא היה בהכרה מלאה ופונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל כשמצבו בינוני ויציב."

פיגוע ירי בעפרה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
 
פראמדיק מד"א שלום גליל סיפר כי "שתי נערות כבנות 16 שהיו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגפיים ושני נערים כבני 16 שסבלו גם הם מפציעות בגפיים, קיבלו מאיתנו טיפול רפואי ראשוני בשטח, העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו אותם לבי"ח כשמצבם קל".

מבית החולים שערי צדק נמסר כי "לשערי צדק פוני 2 נפגעים מאירוע הירי בצומת עפרה. בחורה צעירה בהריון, שבוע 30, עם ירי ברום הבטן מונשמת ומורדמת מוכנסת בדקות אלה לחדר ניתוח. בנוסף אליה, הגיע בחור בן 24 עם ירי ברגל במצב יציב".


איחוד הצלה מחוז יהודה ושומרון הודיע כי למקום הוזעקו בנוסף לצוותי הרפואה גם צוותי חוס"ן, היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה, על מנת לסייע במקום לתושבים.

פיגוע ירי בעפרה. צילום: נעה אורי/TPS


פיגוע ירי בעפרה. צילום: נעה אורי/TPS


מספר דקות לפני האירוע בעופרה, הותר לפרסום כי בשבוע שעבר, נתפס חשוד בביצוע פיגוע ירי בתאריך 22 בנובמבר לעבר מעבר ג׳למה שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ושירות הביטחון הכללי ביצעו מרדף אחר החשוד ואחר חשוד נוסף אשר סייע לו. החשודים נתפסו על ידי לוחמי צה״ל והועברו לחקירה בשב״כ.

לפני כשנה וחצי נרצח אלחי טהרלב, בן 20 מטלמון, בפיגוע דריסה באותה הצומת בדיוק. טהרלב, ששירת כלוחם בגדוד 13 של גולני, עמד מאחורי תחנת האוטובוס כשמחבל דהר עם רכבו ופגע בו ובחברו שנפצע קל. המחבל, אחמד מוסא חאמד, תושב סילוואד, הגיע למקום לאחר שככל הנראה ניסה לדרוס אזרחים עוד לפני שהגיעה לטרמפיאדה.