התדרדרות במצבו של התינוק שיולד אמש מפצועת פיגוע הירי בעופרה. מנהל בית החולים שערי הצדק, פרופ' יונתן הלוי אמר הבוקר (שני) בגלי צה"ל כי הוא נמצא בפגיה כשהוא מונשם. אמו של התינוק עדיין מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ, אך מצבה התייצב. הבעל והאב אושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים. מצבו טוב ולא נשקפת סכנה לחייו. פרופ' הלוי סיפר כי הצוות הרפואי עבד במשך חמש שעות כדי להציל את האם ותינוקה
לוחמי צה"ל סורקים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת עופרה
תיעוד פיגוע הירי בעפרה ממצלמות האבטחה

לשערי צדק פונו גם שני נערים כבני 16 שנפצעו באורח קל, ולבית החולים הדסה פונו שתי נערות בנות 16 שנפצעו גם הן באורח קל. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפז צעיר בן 22 שנורה ברגליו. במהלך הלילה נותח על ידי צוות אורתופדיה. מצבו קל עד בינוני, יציב. 

ד״ר יורם וייל מיחידת הטראמה בהדסה עין כרם, סיפר על מצבו של הפצוע: "אתמול בשעה מאוחרת בלילה הגיע הפצוע כשהוא סובל מפצע ירי בשני השוקיים, כאשר בשוק אחת היה שבר פתוח בדרגה גבוהה עם ריסוק, הוא עבר אצלנו בחדר הטראומה ובחדר הניתוח טיפול ראשוני שכולל שטיפה וניקוי של הפצע וקיבוע זמני מצבו עכשיו יציב, קל עד בינוני, הוא יעבור בימים הקרובים ניתוח נוסף לקיבוע סופי של השבר והוא צפוי להחלים באופן מלא מהפציעה שלו. אנחנו מקווים שיחזור במהרה לתפקוד ולמשפחתו".

צילום: דובר צה"ל


בתוך כך, לוחמי צה"ל, מג"ב וכוחות הביטחון מבצעים סריקות בכפרים באזור החטיבה המרחבית שומרון ובנימין כחלק מהחיפושים אחר המחבלים. במקביל נמשכים המאמצים המודיעיניים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול לתפיסת המחבלים ולביטחון התושבים". כמו כן, מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות גדולים של צה"ל נכנסו הלילה אל הכפר סילוואד, ממזרח לרמאללה, בחיפושים אחר החולייה.

ארגון החמאס הוציא הודעה לאחר הפיגוע לפיה "ההתנגדות העממית מברכת על הפיגוע שמוכיח שגם בגדה קיימת התנגדות לכיבוש. אנו משבחים את הגבורה של בני עמנו, זו הדרך לנצח את הכיבוש". ארגון ועדות ההתנגדות העממית טען כי ״פיגוע רמאללה נגד המתנחלים מדגיש שההתנגדות הוא האופציה של העם הגיבור שלנו, והדרך הנכונה לסילוק הכיבוש וההתנחלויות״.