האישה הקרובה ביותר ליגאל בשן, שהלך אמש לעולמו, היתה אשתו, מיקה, אשר במהלך השנים האחרונות ניסתה לעזור לו בכל דרך אפשרית, על מנת לצלוח את התקופה הקשה. היא התראיינה היום (שני) ל"כאן" ב' ונפרדה מבעלה, כשהיא בעיקר מדברת על האהבה הגדולה שלו לבמה, ועל החום הגדול שהיא מקבלת מאז אמש.

"קשה לעכל, קשה להכיל את זה. הפרידה מיגאל כל כך קשה. הוא היה מקסים, אהוב, נטול אגו, חבר, צנוע, מוכשר, יוצר, אבא ובעל מדהים. עצוב לי. אנחנו 46 שנים ביחד. אני כל רגע התגעגעתי אליו, בשנים האחרונות ממש נטשתי הרבה דברים כדי להיות לידו ואיתו ולחזק אותו".  
"המפגש עם הקהל כל הזמן עשה לו טוב. הוא היה מופיע פעם בחודש בזאפה, עם הלהקה המדהימה שלו. אין לי מילים, הם אנשים גדולים. ההופעות עודדו אותו, הוא כאילו החזיק את עצמו בשביל ההופעות, למפגש עם הקהל. עטפו אותנו באהבה ואמרתי 'לא יכול להיות יותר מזה', וכל פעם הופתעתי מחדש. כל הגילאים הגיעו להופעות האלה".
הוא לא רק שר, היתה לו גם שפה מדהימה, וסיפר סיפורים בשפה שהיתה מרתקת אותך. מאוד אהב את השידור ברשת ב', עשה לו הרבה כיף לחדד את עצמו כל יום שישי מחדש, והוא נגע באנשים ונגע ברגש, והוא פשוט הראה עוד פן באישיות שלו. 

על האובדן הפרטי הוסיפה: "היה אדם מדהים, אין לי מילים. השלמנו אחד את השני, ובאמת היתה לנו חברות גדולה. אני התאהבתי בבנאדם, אח"כ בזמר. שנינו היינו בלהקות צבאיות במקביל, הוא היה בפיקוד צפון ואני במרכז, כל פעם שהיו מפגשים, ככה הכרנו אחד את השנייה. יש לנו ילדים מקסימים, אורי ואלינור. אנחנו בשוק כולנו, בהלם".
"הוא מאוד סבל מכאבים, וזה השליך לו על דיכאון מתמשך. היו לו כל מיני תחלואים בגב, בבטן, ברגליים, היה לו קשה. מאוד קשה. לא דיברנו מעולם על המוות, כל מה שהיינו מדברים זה על המפגש עם הנכד שלנו. זה מילא אותו באושר. בפייסטיים היינו כל ערב מדברים, ונפגשים אחת לחודשיים. כשאני רואה מה קורה ואיך מדברים עליו, ונשיא המדינה שאנחנו מקבלים ממנו גם תנחומים, כבוד גדול שהרוויח אותו ביושר".

לאחר מכן הוסיפה בגלי צה"ל: "בשנים האחרונות התפתח אצלו דיכאון כתוצאה מכאבים מתמשכים. הוא בחר את סופו וגאל את עצמו מייסורים. הוא נטול אגו, חבר, אבא טוטאלי. לכל אחד מאיתנו יש פיסת יגאל שלו בחייו".

אמני ישראל עם מחוות עבור בשן: "תמצא את השלווה"



מותו של יגאל בשן תפס את אמני ישראל המומים, כשרובם מנסים בדרכם ליצור איזו מחווה מרגשת עבור אחד היוצרים הגדולים במוזיקה הישראלית. בשן, אשר הלך לעולמו אמש בגיל 68, הצליח להוציא הרבה מאוד מחוות מהאנשים שעבדו איתו, או שסתם גדלו על שיריו ויצירותיו. כוכבי אחד המופעים הגדולים של חנוכה, "פופ אפ מיוזיק", אשר כולל בתוכו את עומר אדם, נינט טייב, עידן עמדי, ועוד אמנים, ביצעו מחווה אמש על הבמה, כששרו את השיר "סיוון".



אסי ישראלוף אמר לפני שהזמרים החלו לשיר: "זה משהו שלא תכננו חברים, אנחנו מתכננים תוכניות והחיים צוחקים עלינו. אנחנו עצובים שיגאל בשן הלך לעולמו, אחד היוצרים היותר אהובים בישראל, זה משהו מאוד עצוב. יהי זכרו ברוך". יגאל שילון העלה תמונה מצמררת, בו הוא נראה ביחד עם דודו טופז, מני פאר ויגאל בשן ז"ל, כשהוא עומד ביניהם. מירי אלוני הוסיפה גם היא פוסט מחווה וגעגוע ליוצר. 


עדנה לב ספדה: "יגאל שלי חבר יקר שלי קראת לי "אחותי" איננו כאן יותר. השארת אותנו לבד את מיקה האהובה שלך, את עם ישראל שכ"כ אהב אותך... ועכשיו, בלעדיך. מקווה שתמצא את השלווה. לי זה יקח זמן,יגאל יקר שלי,השארת אותי אותנו לבד. עצוב לי ככ,כואב לי .אוהבת אותך מתמיד לתמיד. נוח לך בשקט אתה בלב שלי לנצח".