נמשכת חקירת הפיגוע שאירע אמש בצומת עפרה, בו נפצעו שבעה בני אדם, בהם אישה בת 21 המאושפזת במצב קשה ובנה התינוק, שיולד מבטנה בחודש שביעי, ומאושפז בפגיה של בית החולים שערי צדק במצב קשה מאוד, כשהרופאים נלחמים על חייו. אחד הפצועים מהפיגוע, אוריה בן ה-16, דיבר היום (שני) בכאן ב', וסיפר על מצבו: "שלומי טוב, אבל יש אנשים שמצבם לא טוב, ואני מתפלל עליהם. עמדנו בטרמפיאדה בעפרה, ופתאום הגיע רכב שירה לכל הכיוונים. ראינו אותו וחשבנו שהוא עוצר לטרמפ, זה היה נראה ככה, אבל הוא ירה והמשיך לנסוע. היו הרבה יריות, בצרורות. היו כמה דמויות בתוך הרכב, לא יודע כמה".



תיעוד פיגוע הירי בעפרה ממצלמות האבטחה

"לאחר שהרכב ירה ונמלט", סיפר אוריה, "ישר כולם נשכבו מאחורי הבטונדות, אני קפצתי לתעלה מאחורי התחנה והתקשרתי למוקד של האזור לעדכן, ענו לי מיד. מה שצריך לזכור זה שלא משנה מה שקרה, אנחנו צריכים להיות חזקים, ולהילחם בטרור".



לוחמי צה"ל סורקים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת עופרה

"אני בן 16, אני גר בירוחם אבל לומד ברחלים, הייתי בדרך לישיבה מהבית. היה לי נס גדול, צריך להתפלל לרפואת הפצועים בבתי החולים, שמצבם לא פשוט. אני נפגעתי מרסיסים, הייתי בבית החולים, ושוחררתי. אני בבית בירוחם, ההורים חזקים ומאמינים שארץ ישראל שלנו ושלא צריך לפחד. הם מחזקים אותי. למעשה, יצא לי לפני שנתיים להיות בפיגוע דקירה בחברון, אבל עצרו את המחבל, והוא לא דקר אף אחד". 



מוקדם יותר היום, אמר בגלי צה"ל פרופ' יונתן הלוי כי הלילה חלה התדרדרות במצבו של התינוק, שנמצא בפגיה כשהוא מונשם. אמו של התינוק עדיין מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ, אך מצבה התייצב. הבעל והאב אושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים. מצבו טוב ולא נשקפת סכנה לחייו. פרופ' הלוי סיפר כי הצוות הרפואי עבד במשך חמש שעות כדי להציל את האם ותינוקה



לשערי צדק פונו גם שני נערים כבני 16 שנפצעו באורח קל, ולבית החולים הדסה פונו שתי נערות בנות 16 שנפצעו גם הן באורח קל. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפז צעיר בן 22 שנורה ברגליו. במהלך הלילה נותח על ידי צוות אורתופדיה. מצבו קל עד בינוני, יציב.



ד״ר יורם וייל מיחידת הטראומה בהדסה עין כרם, סיפר על מצבו של הפצוע: "אתמול בשעה מאוחרת בלילה הגיע הפצוע כשהוא סובל מפצע ירי בשני השוקיים, כאשר בשוק אחת היה שבר פתוח בדרגה גבוהה עם ריסוק, הוא עבר אצלנו בחדר הטראומה ובחדר הניתוח טיפול ראשוני שכולל שטיפה וניקוי של הפצע וקיבוע זמני מצבו עכשיו יציב, קל עד בינוני, הוא יעבור בימים הקרובים ניתוח נוסף לקיבוע סופי של השבר והוא צפוי להחלים באופן מלא מהפציעה שלו. אנחנו מקווים שיחזור במהרה לתפקוד ולמשפחתו".



בתוך כך, לוחמי צה"ל, מג"ב וכוחות הביטחון מבצעים סריקות בכפרים באזור החטיבה המרחבית שומרון ובנימין כחלק מהחיפושים אחר המחבלים. במקביל נמשכים המאמצים המודיעיניים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול לתפיסת המחבלים ולביטחון התושבים". כמו כן, מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות גדולים של צה"ל נכנסו הלילה אל הכפר סילוואד, ממזרח לרמאללה, בחיפושים אחר החולייה.