בזמן שמנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, לא מתייחס למבצע "מגן צפוני" של צה"ל בגבול לבנון, במסגרתו נחשפות מנהרות הטרור שבנה חיזבאללה לתוך שטח ישראל, הוא דואג להפיץ את מסריו באמצעות שופרי הארגון בתקשורת. על פי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, היום (שני) פורסמה בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה מאמר של עורך העיתון, אברהים אלאמין, תחת הכותרת "משלום הגליל ועד מגן צפוני  - מערכת המובס".

את המאמר פותח אלאמין בכך ששאל את אחד מקציני החיזבאללה "האם האויב שלנו נחלש?". לדבריו, הקצין השיב לו כי "לא, האויב לא נחלש, אך העומד מולו נהיה חזק", תוך שהוא מתייחס להתעצמותו של ארגון החיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה.

אלאמין גרס כי על מנת לחסל את קיומה של ישראל, יש להסתכל על הפרצה הגדולה ברוח הלחימה שלה. לדבריו, ישראל, שהייתה בעבר חזקה מאוד, דומה היום בצעדיה הצבאיים, הביטחוניים, התקשורתיים והדיפלומטיים למספר מדינות ערביות שהביסה בעבר ללא תקנה.
 
שומר על שתיקה, אבל מצליח להעביר מסרים דרך התקשורת. חסן נסראללה

 

לטענת אלאמין, חיזבאללה, שעד 2006 תפקידו היה בעיקר להגן, הפך לאחר מלחמת לבנון השנייה לכוח התקפי חזק יותר, "מה שמעביר את המערכה לשטח ישראל". ישראל נכשלה במניעת התעצמות חיזבאללה, ומבינה לטענתו שאינה יכולה לפתור את הבעיות הללו באמצעות הקהילה הבינלאומית, ולכן תצטרך להתמודד מול ארגון כמעט-צבאי שיש לו "יכולת עמידה ויכולת להכאיב". אלאמין הוסיף כי אין לישראל רצון לפתוח במלחמה חדשה בלבנון, אולם "כל אחד בישראל יודע שצריך לעשות משהו כדי להכיל את הכוח של חיזבאללה". 
 
"האויב מתבסס על מידע מודיעיני בעניין המנהרות", כתב. "יש אולי 100 מנהרות, אבל מי אמר שהמנהרות של לפני 10 שנים הן כמו המנהרות של היום? כמה תקציב יוקצה למבצע וכמה זמן הוא ייארך? הרי ישראל אומרת בעצמה שהמנהרות אינן הסכנה האמיתית ממנה היא חוששת". לדבריו, ישראל מבקשת להשיג דרך מבצע "מגן צפוני" הישגים מדיניים, מכיוון שהיא "יודעת שאין שום גורם שיכול לשנות את תוכנית העבודה הצבאית והביטחונית של חיזבאללה". אלאמין גורס כי ישראל מתכוונת למנף את המבצע על מנת להניע את מדינות אירופה לפעול כנגד החיזבאללה, להכיר בו כארגון טרור, לשנות את החלטה 1701 באו"ם ולתת ליוניפי"ל את הסמכות להגן על הגבול.

תוואי מנהרת הטרור בכפר כילא. "לא תסגור את הדלת לשחרור פלסטין". צילום: דובר צה"ל
 
אלאמין טוען כי ישראל לא יכולה לשאת בהוצאות של מלחמה ממושכת עם חיזבאללה, וכי צה"ל לא יכול להבטיח ניצחון מהיר או מכריע במידה ותיפתח לעברו אש משני צדי הגבול. "אין מחסום טבעי או אנושי שיוכל לעצור עשרות לוחמי חיזבאללה מלהתקדם ברגל, באופנועים, במכוניות צבאיות או אזרחיות לעבר לב הגליל", כתב אלאמין. "האויב יודע שהריסת מנהרה בכפר כילא לא תסגור את הדלת לשחרור פלסטין". 

את המאמר תרגם יוני בן מנחם, מזרחן וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה