שר הפנים האיטלקי מתיאו סלביני, שעומד בראש מפלגת הימין הקיצונית לגה, יגיע מחר לביקור בארץ. בית הנשיא הודיע כי לא נמצא זמן לפגישה איתו, אך סילביני ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים איילת שקד (הבית היהודי) וגלעד ארדן (הליכוד). יושבת ראש מרצ תמר תמר זנדברג התייחסה היום (שני) לנושא בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל: "ראשית אני רוצה לציין שהיום הוא יום זכויות האדם הבינלאומי. היום בשנת 1948 אומצה ההצהרה האוניברסאלית בנוגע לזכויות האדם שקבעה שכל בני האדם נולדו שווים ובני חורין. עושה הרושם שאותו אורח שמגיע לישראל לא חושב כך והוא לא היחיד". 

זנדברג אמרה ב-103FM: כשאני מסתכלת על מדיניות החוץ שמשרטט שר החוץ, שהוא גם ראש הממשלה, אני רואה מצב מדאיג, מדינת ישראל מתרחקת הדמוקרטיות הליברליות ומתקרב למשפחה אחרת של מדינות. אני כן מציעה לדבר עם כולם, בייחוד עם מדינות שיש לנו אינטרס איתן". היא הוסיפה כי "שימו לב איזה מנהיגים זוכים כאן לכבוד מלכים והופכים לאורחים רצויים שמדינת ישראל מחזרת אחריהם ולאיזה מדינות ישראל מפנה כתף קרה וטוענת שהם אנטישמיות ומבקשת לצנזר ארגונים שנלחמים על זכויות האדם ומחוקקים חוקים נגדם כמו חוקי העמותות וחוקים אחרים". לדבריה, יש מדינות שבראשן עומדים היום מנהיגים לאומנים שמפלרטטים עם רעיון הניאו נאצים, והם לא הראשונים שצריכים לקבל כאן כבוד מלכים ולא צריך להתגאות ביחסים הללו. 

יושבת ראש מרצ ציינה כי "גם בארצות הברית, מדיניות החוץ מול הבית הלבן תמיד התמיכה בישראל עמדה מעל המחלוקת הפוליטית בעוד שנתניהו הולך וחותר לבית עם מחנה פוליטי אחד שהוא מאוד שנוי במחלוקת. זו מדיניות שיטתית ומדאיגה".  סגן שר החוץ לשעבר דני איילון אמר כי "בשורה התחתונה כאן. ישראל אינה יוצאת דופן. מדיניות חוץ אינה רק עניין של גאווה או לא. מי שבחר במנהיגים הללו זה העם שלהם". 

אתה לא חייב לפתוח דלת
"אני חושב שכן ושהמינון הוא החשוב. מעצמות חזקות מאיתנו לא מפלות או מחרימות מדינות אחרות. הבחירה היא בין אם לקבל את המנהיג בכבוד מלכים אצל הנשיא או לבצע ביקור עבודה. לדעתי המינון שהוחלט בנוגע לביקורו של שר הפנים האיטלקי הוא נכון ואכן אני מסכים עם ההחלטה שלא ייפגש בבית הנשיא".