לאחר ההפסדים הגדולים בשנת 2017 בגובה עשרות מיליארדי שקלים, סערת הפיטורין של מאות עובדים, והבהלה הציבורית שנגרמה עקב כך, ממשיכה חברת "טבע" להסתבך. עפ"י פרסומים בארה"ב, הנהלת חברת הפארמה הישראלית נחשדת בהשתייכות לקרטל תרופות בארצות הברית. 
ענת דוידוב ראיינה היום (שני) את יונתן קרייזמן, אנליסט הפארמה של מיטב ד"ש בתוכניתה ב-103FM "איפה הכסף", שהסביר עוד על החשדות המיוחסים לחברת התרופות: "על פי החשדות נעשה תיאום מחירים לגבי מספר תרופות, המספרים שנחשפים גבוהים מאוד".

אתמול פורסם על הרחבת החקירה בחשד לתיאום מחירים בין 12 חברות תרופות בארצות הברית, ביניהן נמצאת גם חברת "טבע" הישראלית. על פי החשדות, נעשה תיאום מחירים לגבי מספר תרופות במספרים גבוהים מאוד. בעקבות הפרסומים, מניית "טבע" צנחה, אך הסיפור, על פי קרייזמן "התחיל ב-2016, והחקירה מתנהלת יותר משנתיים".



"קודים במיילים ואסמסים" - כך תיאמו מחירים

דוידוב שאלה את קרייזמן "מה זה בעצם קרטל? מהי מידת החומרה על עבירה שכזאת?", ועל כך השיב כי "היו בארץ דוגמאות לקרטל, זהו מצב בו מספר חברות בשוק נתון מתאמות מחירים, מעלות באופן מלאכותי את המחירים ומבטלות את התחרות שטובה לצרכנים. החשדות הן כלפי מספר גדול יחסית של חברות, בכתבי האישום שהוגשו מצוינות טכניקות של מיילים ואסמסים עם מילות קוד על מנת לתאם מחירים".
 
טרם ידוע כמה זמן תמשך החקירה, שהחלה לפני יותר משנתיים, על פי קרייזמן, והנושא ככל הנראה ימשיך ללוות אותנו בשנים הקרובות. "ברוב המקרים, פרשות מסוג כזה נגמרות בעסקה כספית, ולא מן הנמנע שזה מה שנראה גם הפעם" סיכם קרייזמן.