אסף גרניט הוא ללא ספק אחד הכוכבים הגדולים ביותר שיש ל"רשת" להציע על מסך הטלוויזיה. אם זה כמנטור, אם זה כקונדיטור, נדמה שבחודשים האחרונים הפך אחד השפים המוצלחים בארץ למי שהשתלט על ערוץ 13, והוא ממש לא מתכוון לעצור.



גרניט השיק בשבוע שעבר את תוכנית הריאליטי "מהפכה במטבח", שחזרה לעונה שנייה, והתייצב לשאלון ארוך על המצב בענף שלו, על הקריירה, וגם על המתחרים. על כל הדברים ענה גרניט באריכות, וכשהגיע להתייחס לאקסית שלו, שם זאת כבר הפכה להיות אופרה אחרת, כולל המלצה עסיסית על תערוכה חדשה בתל אביב.


אסף גרניט

"זאת עונה מאוד מאוד קשוחה, עם אתגרים רציניים מאוד", מספר גרניט על התוכנית איתה עלה לאוויר בשבוע שעבר, נושא עליו הוא יכול לדבר הרבה יותר. "החלטנו לקחת דברים שהיינו נרתעים מהם, או שמים רגע בצד ומנסים להתעסק רק עם מסעדות סטנדרטיות. אמרנו למה לא להתעסק עם מקומות שיש בהם מטבחים פעילים ואפשר לעשות בהם אימפקט רציני. אז אתגרנו את עצמנו, היינו במסעדה חרדית למשל, עולם שלם שאתה לא חושב עליו בכלל שיש בו סצנה קולינרית מבעבעת. הקפנו את כל הארץ, מהצפון ועד אילת".

מהו הרגע הכי קיצוני
"הפרק שהיה הכי קשה לי לצלם היה הפרק באור-עקיבא. צילמנו במסעדה שכל הצוות שלה מגיע ממרכז לנגמלים מהתמכרויות, וכל ההכנסות שלה הן ההכנסה של המרכז הזה. היה לי חשוב להצליח איתם ולגרום למסעדה שלהם להצליח ולשגשג. גם לי היה סיפור  לא פשוט עם אחד העובדים שלי שהתמכר, ועזרנו לו להיגמל. זה לקח אות למקום אליו התחברתי ברמה מאוד אישית, והצלחה שלהם הייתה לי חשובה יותר מבדרך כלל".
מה הקטע הכי ביזארי שקרה?
"וואו, המון. אני אכלתי דברים שאני לא מאחל לשונאים הכי גדולים שלי לאכול. דברים שלא נראים כמו אוכל, ובאמת לא אמורים להיות אוכל. היה מאוד לא פשוט בתחום הזה".
מה יותר כיף? לשבת ולקבל המון מנות ולשפוט או ללכת למטבחים ולצעוק?
"מכל מה שאני עושה היום, נראה לי שהדבר שאני הכי אוהב זה להיות במטבח. זה לא השתנה ב-20 השנה האחרונות ולא נראה לי שזה ישתנה. ודווקא בגלל שאני מתעסק המון בעסקים ובטלוויזיה אז חסר לי יותר הבישול עצמו. הייתי רוצה להיות יותר ויותר במטבח".
איך היית עומד בביקורת על עצמך?
"אני חושב שהסיבה שהשותפים שלי ואני מצליחים במסעדות שלנו בארץ ובעולם, היא בגלל שאנחנו כל הזמן שופטים את עצמנו. אנחנו קמים בבוקר עם ההרגשה ש'הנה, היום זה יהיה כבר לא מספיק טוב, ואנשים יפסיקו לבוא' ו'איפה אנחנו צריכים להשתפר' ו'איפה אנחנו לא מספיק מדויקים'. אני אוהב ביקורת, אני מבקר את עצמי המון".
"משחקי השף" וכבר עולה "מהפכה במטבח"? 
"זה לא החלטות שאני מקבל, ואני לא עובד בזה. אני מוחמא מזה שאני מקבל פורמטים, אני נהנה לעשות אותם ומאמין בהם מאוד. כל הזמן מחפשים עוד רעיונות, ועובדים על דברים חדשים. אם אנשים נהנים לראות את זה, אז אני שמח לעשות את זה".
יצא לך לצפות במתחרים ב"קשת", "MKR המטבח המנצח"?
"אם להיות כן אז אין לי שנייה לראות טלוויזיה. במסעדנות אני תמיד הולך למתחרים, זה מעניין אותי, גם ללמוד, גם לראות טעויות של אחרים, גם לראות מה הם עושים טוב, אני יוצא למסעות, אני בודק, אני טועם, אני יוצא למסעדות, אני בודק, אני מסתכל. בטלוויזיה אני הרבה יותר מאמין בפילוסופיה של 'פשוט תעשה את מה שאתה עושה, הכי טוב שאתה יכול'. זה לא אותם פורמטים, זה לא אותם אנשי, זה לא מתכונים. כל אחד צריך לעשות מה שהוא עושה הכי טוב. הלוואי שיש מקום לכולם וכולם יצליחו".
שמועות שבערוץ החדש הולכים לקנות את 'מאסטר השף'
"מאסטר שף... לא יודע. זה פורמט מעניין שמצליח בארץ ובעולם. אני לא מרגיש שזה פורמט שנכון לי. אני בן אדם יותר דינמי וקצבי, אני צריך את התחרות שיש לי ב'משחקי השף' שיש לי עם שאר הקולגות שלי. זה מחיה אותי, זה מעניין אותי, המפגש עם שפים צעירים שרוצים להצליח מאוד מפרה אותי. אני לא יודע, נראה מה יהיה".

"אני נורא אוהב את 'משחקי השף', מכור לפורמט הזה ולאנשים שאני עושה אותו איתם. אנחנו על גבול להיפגש ולצלם את הפורמט גם כשלא מצלמים אותו, אנחנו בקשר כל כך טוב, אז לא בוער לי לעשות עוד פורמטים אחרים".