פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד טאהר מטר, פעיל חמאס בן 23, המייחס לו 13 אישומים בגין ביצוע עבירות רבות נגד בטחון המדינה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מורן גז, במהלך שנת 2009 הצטרף הנאשם לארגון חמאס ובמסגרת פעילותו בזרוע הצבאית של הארגון, עבר אימונים צבאיים, ביצע שמירות חמושות בקרבת הגבול בין עזה לישראל, בין היתר במהלך מבצע "צוק איתן", עבד בחפירת מנהרות אשר חדרו לשטח ישראל ובשיפוצן, השתתף יחד עם פעילים אחרים בשמירות בפתחי מנהרות שכללו חדרי אחסון אמל"ח (מטעני חבלה, רוס"ר קלאצ'ניקוב, טילים ועוד) שנועדו לשימוש הגדודים במלחמתם במדינת ישראל.

עוד נטען, כי במהלך מאי 2018, במסגרת התפרעויות ליד הגבול המכונות "צעדות השיבה", השתתף הנאשם יחד עם אחרים בהצתת צמיגים, זאת על מנת ליצור מיסוך, דרכו צלפים של כוחות צה"ל לא יוכלו לראות פעילי טרור המתקרבים לגדר הגבול כדי לחבל בה, באחת ההתפרעויות חצה הנאשם יחד עם אחרים גבול, וכאשר זיהה בסמוך לגדר חפץ שנחזה להיות מטען חבלה המחובר לחוטי חשמל, חתך הנאשם את חוטי החשמל מהמטען, והשליכו לעבר הגדר, תוך שחשב בליבו כי במידה והמטען יתפוצץ הוא יהפוך שהיד וחבריו לא יפגעו.

במהלך חודש אוקטובר, גמלה בליבו של הנאשם החלטה למות מות קדושים במטרה להגיע לגן עדן ולקבל שם בתולות. לשם כך, תכנן הנאשם לבצע פיגוע כנגד חיילי צה"ל באזור גדר הגבול באמצעות השלכת רימוני היד לעברם בכדי לגרום למותם של חיילי צה"ל.  בעקבות מותו של חאלד אכרם מערוף, אחיו של חסן מערוף, חברו של הנאשם מהגדודים מהפגזת כוחות צה"ל, הצטייד הנאשם באחד הלילות בשלושה רימוני יד, בקאטר ובסכין ובסמוך לשעה 6:00 בבוקר הגיע לגדר הגבול על מנת להוציא את תוכניתו אל הפועל.

חיילי צה"ל אשר הבחינו בנאשם ביצעו לעברו ירי, הנאשם נשכב על הרצפה והחל לזחול לעברם כשתוך כדי זחילה הוציא את אחד הרימונים שהיו ברשותו, משך את הנצרה ממנו והשליכו לעבר חיילי צה"ל. משהבחין הנאשם כי הרימון לא התפוצץ, הוציא רימון נוסף, משך את נצרתו והשליכו לעבר חיילי צה"ל. גם רימון זה לא התפוצץ. בשלב זה הוציא הנאשם את הרימון השלישי שהיה ברשותו, ניסה למשוך את הנצרה אך לא הצליח לעשות כן והשליך את הרימון לעבר החיילים כשהוא נצור. מיד לאחר השלכת הרימון השלישי, קם הנאשם על רגליו וניסה לברוח לכיוון רצועת עזה. חיילי צה"ל ביצעו ירי לעבר הנאשם על מנת למנוע בריחתו, הנאשם נורה ונפגע בידו וסמוך לאחר פציעתו זו נלכד על ידי חיילי צה"ל.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות רבות וחמורות כנגד בטחון המדינה של חברות בארגון טרור, אימוניים צבאיים אסורים, עבירות בנשק (נשיאת נשק), מתן אמצעים לביצוע פשע, אימונים או הדרכה למטרות טרור, פעולה או עסקה בנשק למטרות טרור, חברות פעילה בארגון טרור, התפרעות וניסיון רצח. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.