לאחר הדיון הסוער בבית המשפט בנוגע לתביעת הדיבה שהגיש נגד הפעיל אייבי בנימין, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, משתלח שוב בחריפות בתקשורת ובפוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית כשהפעם הוא מעניק להם את הכינוי "בוגדים". 



בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו לאחר סיום הדיון, כתב היום (שני) בנו של ראש הממשלה: "יפה אז עכשיו שסוף סוף מותר להשתמש במילה הזאת אני אגיד את מה שכולם במדינה חושבים. עמותות השמאל במימון ממשלות זרות ועוינות, הפוליטיקאים מהשמאל ואנשי התקשורת שמצדדים תמיד בצד של האויב ותמיד נגד האינטרס היהודי, ליבם גס בקורבנות טרור מתנחלים או קורבנות של המסתננים, ומצד שני לבם מלא חמלה לכל מתפרע פלסטיני שנפצע על גבול עזה - הם בוגדים. הגיע הזמן לומר את האמת הפשוטה. על פי כל סטנדרט אנושי בסיסי ומוסכם על כל לאום בהיסטוריה. הם בוגדים לכל דבר ועניין".






זמן קצר לאחר פרסום הפוסט של בנו, ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא "דוחה את השימוש במונח ״בגידה״ מכל צד שהוא בוויכוח הפוליטי". "לצערנו, אחרים משתמשים בו כל העת. מאז חקירת הצוללות שרה״מ נתניהו מעולם לא היה חשוד בה, מאשימים אהוד ברק, מפגיני השמאל ואחרים את ראש הממשלה נתניהו ב״בגידה״. התקשורת לא אמרה על זה מילה. כנראה שלדעתם מותר להשתמש במונח ״בוגד״ כל עוד הוא מכוון נגד ראש הממשלה נתניהו. מה שאסור לימין אסור גם לשמאל. נמאס מהסטנדרט הכפול", כתב ראש הממשלה בפייסבוק.


כזכור, כשהגיע לעדות בתביעת הדיבה שהגיש נגד הפעיל אייבי בנימין, בגין פוסט שכתב נגדו בפייסבוק ובו טען כי לנתניהו הבן יש דרכון זר שמטרתו הונאת מס, ספג בנו של ראש הממשלה קללות מחוץ לאולם בית המשפט מתומכיו של בנימין, שקראו לעברו בן היתר ״נתניהו לכלא״. בעקבות המתקפה, כשנכנס לאולם קרא נתניהו לעבר בנימין: ״עכשיו הוכחת שאתה עבריין״.



בא כוחו של בנימין, עורך הדין גונן בן יצחק אמר לשופט אבי שליו: "מרשי אינו אחראי לנעשה בחוץ". קרא לעברו נתניהו: "הם לא חברים שלו מההפגנות? מי שמביא בריונים לכניסה לבית המשפט הוא עבריין!".



נתניה בעדותו: "אני נסער ולא יכול לעבור לסדר היום. הותקפתי בכניסה לבית המשפט, קללות שאני לא רוצה לחזור עליהם מצד חברים של אייבי בנימין. כולם פה שמעו שצעקו לי 'אני אקרע אותו'. הותקפתי באלימות מילולית וכמעט פיזית. אני לא יוצא מפה עד שלא מפנים את כל הבריונים מבחוץ".
עו"ד בן יצחק: במה אתה עובד?
נתניהו: מנהל ניו מדיה בארגון שורת הדין.
עו"ד בן יצחק: יש לך הכשרה לזה?
נתניהו: יש לי תואר ראשון ביחסים בינלאומיים, אני מקווה שלך יש.
השופט: "אל תהיה ציני, כי זה נרשם בפרוטוקול".
עו"ד בן יצחק: האם אתה מעורב בפעילות פוליטית?
נתניהו: "אייבי בנימין משתמש בי בגלל שאני הבן של אבא שלי. אם היו קוראים לי 'יאיר כהן' הוא לא היה מלכלך עלי. לשאלתך, אני לא מעורב".
עו"ד בן יצחק: מה הפריע לך בפוסט הספציפי? 
נתניהו: "אם אני אצא מפה ואכתוב עליך פוסט שאנסת ילדה בת ארבע, לא תתעצבן?". בהמשך פירט: "לא הייתי בפנמה, לא היה לי דרכון בשם בדוי ולא זכור לי שהעלמתי מסים. אני תובע רק אם זה חוצה גבול מסוים, אחרת היו לי המון תביעות".
עו"ד בן יצחק: "אם מישהו קורא לך בפוסט 'ילד קקה'?.
נתניהו: אני לא תובע על דעות. רק על עובדות.
עו"ד בן יצחק: "אם כותבים עליך שהיית זנאי?".
נתניהו: אז כתבו עלי שהייתי בפוסיקט. Fuck them!

נתניהו: "אייבי בנימין הוא חלאת המין האנושי"

השופט שליו העיר לנתניהו לגבי השפה שבה הוא משתמש. נתניהו ציין שאינו מקבל מחברות המידע פרסומים שנכתבים עליו.
נתניהו: "אייבי בנימין הוא חלאת המין האנושי".
השופט: "נא לשמור על השפה".
עו"ד בן יצחק: "למה אתה תובע דווקא את אייבי בנימין? אולי בגלל שהוא הגיש נגד אביך בג"ץ?"
נתניהו: "To make an example out of him. אני אומר שוב - אני נסער ממה שקרה לי בכניסה ואני חושש ממה שיקרה לי כשאצא. אדם איים עלי שהוא יפרק אותי במכות".
השופט: "אתה מוגן על ידי אנשי ביטחון".
נתניהו: "אני נרגז כי אני יודע מה מחכה לי בחוץ". הוא פונה לבנימין: אני רוצה שתגיד להם שילכו!"

נתניהו ציין שעד לפני תקופה לא ארוכה לא נהג לפרסם את דעותיו בפומבי והפייסבוק שלו היה סגור.
עו"ד בן יצחק: "השתמשת בפייסבוק בשם בדוי, יאיר הון, האם גם בדרכון השתמשת בשם בדוי?
נתניהו: "ממש לא".
עו"ד בן יצחק: "האם היה לך פעם דרכון דיפלומטי?".
נתניהו: "כן, בגיל 19, לצורך נסיעה משפחתית בניו יורק וניו אורלינס" (כיום נתניהו בן 27, מ"ש).
עו"ד בן יצחק: "האם ביקרת פעם במדינה שהיא מקלט מס, כמו פנמה?".
נתניהו: "לא הייתי ביבשת אמריקה מלבד בארצות הברית ובקנדה".
עו"ד בן יצחק: "האם יש לך אזרחות נוספת?".
נתניהו: לא
עו"ד בן יצחק: כשאתה יוצא זה עם הדרכון שלך, בשמך?
נתניהו: כן. לגיטימי לנסות להפיל שלטון בדרכים לגיטימיות, בלי לקלל ולנבל את הפה, לתפור תיקים לאנשים ולקיים הפגנות אלימות כל שבוע לפני הבית שלנו, ואני לא רוצה לחזור על הקריאות של המפגינים על אמא שלי, על אבא שלי. אם ראש הממשלה היה אהוד ברק ומחוץ לבית שלו היו הפגנות של אנשי ימין שאומרים דברים כאלה - הם כבר מזמן היו נעצרים".
עו"ד בן יצחק: פרסמת בשנה האחרונה הרבה פרסומים ומאחר שאתה איש של עובדות, אני רוצה לבדוק איתך, לקחת קריקטורה ושיפצת אותה.
נתניהו: המטרה הייתה להראות שכל המריונטות של מני נפתלי מגיעות ממימון של ג'ורג' סורוס (פילנתרופ אמריקאי שתורם לארגונים ליברליים, מ"ש).
עו"ד בן יצחק: כתבת באהוד ברק ביצע עסקאות נשק מפוקפקות. נתניהו: יש פרסומים על כך בתקשורת אבל שם לא חוקרים.

מרצ פנתה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה נגד יאיר נתניהו בגין הסתה לאלימות
בעקבות הפוסט של נתניהו בו טען כי ארגוני השמאל והפוליטיקאים משמאל הם "בוגדים לכל דבר ועניין", פנו חברי וחברות הכנסת של מרצ ליועמ"ש לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד נתניהו בגין הסתה לאלימות. 

בפנייה נאמר כי "סימון אויבים שכזה על ידי אדם מוביל דעה בעל נוכחות ציבורית רחבה בתקשורת הישראלית ובציבור הישראלי, בפלטפורמה בה ציבור השומעים של האדם המדובר גדול במיוחד, מעלה חשש ממשי לאלימות כלפי אנשי ופעילי שמאל בישראל".   
"יתרה  מזאת", צוין עוד, "קרבתו של מר נתניהו לראש ממשלת ישראל, מגבירה את החשש כי המסר המסית הזה מקבל אשרור מהדרג הפוליטי הגבוה ביותר במדינה, ובכך מגביר את הסיכון הממשי לאנשי השמאל בארץ".