ממשל טראמפ התכוון לחשוף את תכנית השלום, המכונה "עסקת המאה", בחודש פברואר, אך עלול לדחות את פרסומה לחודש מרץ או אפריל, זאת בשל הכשרתו של אנשי צוות חדשים שיעסקו בנושא, כך אומרים הערב (שני) ל"ג'רוזלם פוסט" בכירים אמריקאים המעורים בסוגיה זו.

פרסום התכנית, פרויקט בן שנתיים בהנהגת חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, ושליח הבית הלבן למזה"ת, ג'ייסון גרינלבט, נתקל בעיכובים חוזרים ונשנים. חברי הצוות הסתבכו עם לוח הזמנים שהציבו, וכעת הם מודים, באופן פרטי, כי העיתוי לעולם לא יהיה מושלם.
 
קושנר וגרינלבט עם נתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ
קושנר וגרינלבט עם נתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ


הצוות ויתר על האמונה שהפלסטינים יגיעו לשולחן המשא ומתן מרצונם, מבלי לראות לפני כן את תוכן התוכנית. כמה חודשים לאחר שטראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, הביעו קושנר וגרינבלט תקווה שמנהיג הרשות, אבו מאזן, יזדקק לזמן על מנת לפרוק את התסכולים שלהם, ולאחר מכן יחזרו לשולחן המו"מ.

לאחר שזה לא קרה, צוותו של טראמפ האמין שיצטרך לגייס תמיכה אזורית למהלך. קושנר אמר כי הוא נערך לפרסום התכנית בפברואר, אך מקור אמריקאי טוען כי פרסומה לא יתרחש לפני חודש מרץ. 
בכיר בבית הלבן אמר לג'רוזלם פוסט כי "לצוות אין תאריך חקוק באבן", והוסיף: "התרחשות של אירועים שמחוץ לשליטתם עשויה להמשיך ולהשפיע על המועד".