סגן ראש ממשלת איטליה ושר הפנים שלה מתאו סלביני, שלדעת פרשנים יהפוך בקרוב לראש ממשלתה, מגיע היום לביקור רשמי בישראל. סלביני, פופוליסט ימני נחשב לפוליטיקאי האהוב ביותר באיטליה. הסקרים מורים, כי הפופולריות שלו עולה על 50 אחוזים ואהדה אליו חוצה גבולות. מהימין הקיצוני כולל הניאופשיסטים ועד לשמאל המתון רואים בו את ראש ממשלת הבא של איטליה. מנגד, במוזיאון "יד ושם" תתקיים מחאה של פעילי זכויות אדם במהלך היום נגד ביקורו של סלביני. "ביקור רשמי של ניאו-פשיסט וגזען ב״יד ושם״, יש בו משום פגיעה בזיכרון השואה. לא יעלה על הדעת כי המוסד המרכזי להנצחת שואת היהודים באירופה, יארח באופן רשמי שוב ושוב בכירים החשודים בפשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות והפרות חמורות של זכויות אדם, המלבים אנטישמיות ושנאת זרים", אמרו הפעילים.
      
סלביני מעריץ את ישראל ובשיחה עם כתב ״מעריב״ ברומא אמר אתמול, כי ״ישראל היא דוגמה לדמוקרטיה בעולם. אני חש כבוד להגיע לישראל. לאיטלקים יש הרבה מה ללמוד ממנה. היא צריכה לשבת לצדם של הדמוקרטיות המפותחות ביותר במערב אירופה. עלינו להדק את הקשרים בין שתי המדינה. מבחינת הלוחמה בטרור ולתרום לחיזוק גבולותיה".

סלביני, שיפגוש את ראשי הממשל הישראלי, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר במסיבת עיתונאים שקיים אתמול, כי הוא יאבק בנגע האנטישמיות אותו הוא מחשיב לפשע. סלביני קשר בין האנטישמים לקיצונים המוסלמים הנמצאים ברחבי אירופה ובישראל. "אני נוסע לישראל, כי אני חושב שהיא אחת המדינות הדמוקרטיות המפותחות בתבל. אינני חושש מהתקפות השמאלנים עליי, אעשה כל מה שביכולתי, כדי לעקור את נגע האנטישמיות".
סלביני אמר בשולי מסיבת העיתונאים, כי הוא תומך בהעברת השגרירות האיטלקית מתל אביב לירושלים, נמנע מלהצהיר זאת בפומבי וענה לשאלתי: אתה יוע מה אני חושב בנידון. אל תאלץ אותי להסתבך עם עמיתי לשלטון. סלביני, שעומד בראש מפלגת הליגה וכרת ברית עם מפלגת המחאה חמשת הכוכבים כדי להקים ממשלה, יודע כי עמיתיו לקואליציה אינם אוהבים במיוחד את ישראל.

צילום: רויטרס
הרושם הוא, כי הקואליציה בין הליגה לחמשת הכוכבים לא תחזיק מעמד זמן רב ולדעת פרשנים היא עשויה להתפרק אחרי הבחירות לפרלמנט האירופי. סלביני עושה הכנות לכבוש את ראשות הממשלה. הוא מתכוון להקים גוש ימני יחד עם עמיתו סילביו ברלוסקוני, ״אדם שאני מעריץ מכל הבחינות״ ועם המפלגה הניאופאשיסטית ״האחים של איטליה״, ולנהל את המדינה.
   
״יש לי חלום להפוך את איטליה למדינת דוגמה. לאושש אותה, כלכלית, חברתית ואנושית״, אמר במהלך מסיבת העיתונאים. בינתיים איטליה פתחה חזית נגד האחוד האירופי שמתכוון להעניש אותה אם תבסס את תכניתה הכלכלית על גרעון תקציבי של 2.4 אחוזים. איטליה בצרות כלכליות עם חוב ציבורי של 2,300 מיליארדי אירו. סלביני אינו מודאג. הוא משוכנע, למרות תחזיות כלכליות שחורות, כי המשקיעים יוציאו את איטליה מהבוץ.
  
סלביני המכונה ״קפטן או שריף״ מתעסק לעת אתה במאבק נגד המהגרים, בהריסת המחנות הבלתי חוקיים של הצוענים ובניסיון נואש לגרש מאיטליה 500 אלף מהגרים לא חוקיים. הסקרים מעידים, כי רוב האיטלקים אוהבים את ״השריף״ ורואים בו את ראש הממשלה הבא. סלביני רוצה להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל ויש להניח שיזכה לקבלת פנים יפה מממשלת ישראל ואף יילקח לביקור בגבול לבנון כדי לראות את מנהרות חיזבאללה.

ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה לקראת ביקורו: ״שר הפנים ומנהיג הימין הקיצוני האיטלקי, מתאו סלביני נמצא כעת בביקור ממלכתי בישראל, אך בסלביני עצמו אין ולו גרם אחד של ממלכתיות. אדם שמעריץ את מוסוליני, מסרב לגנות את תופעות האנטישמיות במפלגתו שלו ובנה את הקריירה הפוליטית שלו על גזענות, שנאת זרים ופליטים, הומופוביה ותמיכה פומבית בפשיזם אינו אישיות רצויה בישראל, מדינה שנוצרה מאפר השואה".

סבטלובה הוסיפה: ״רה״מ נתניהו יוצר חיבורים הזויים ביותר עם הגורמים הקיצוניים והחשוכים ביותר באירופה וביבשות אחרות. אין מה להתגאות בחיבור אל משטרים חשוכים ומפלגות קיצוניות שכל עיסוקן שנאת האחר. מדיניות החוץ של מדינת ישראל לוקה בחסר וזקוקה לתיקון משמעותי".