יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם אתמול פוסט בפייסבוק וכינה בו את השמאל והתקשורת “בוגדים”, זאת לאחר קריאות הגנאי נגדו בדיון בבית משפט השלום בתל אביב בתביעת דיבה שהגיש נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין. חבר הנהלת 'שלום עכשיו' ויו"ר הארגון לשעבר יריב אופנהיימר ועורך דין יורם שפטל התייחסו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לסערה סביב נתניהו הבן.

יאיר נתניהו הגיע אתמול לבית המשפט, קראו נגדו קריאות, הוא שלף את האצבע המשולשת, צייץ בטוויטר וכינה את מי שתומכים בקרנות ישראל בוגדים. רה"מ הגיב והדף את השימוש במילה בגידה וציין את כל הפעמים שכינו אותו בוגד. שימוש במילה 'בוגד' הוא ראוי?
 
שפטל: "אכן ראוי ולחלוטין במסגרת חופש הביטוי. השמאל עוסק בבגידה פוליטית באופן שוטף מהרגע שאיבד את השלטון בתשל"ז. ניסיון לרצוח את מנחם בגין באלטלנה, כמו שרבין הודה בספרו הוא בגידה. הפשיטה על הצבא הטורקי בזיכרון יעקב זוהי בגידה של ממש. הסכם אוסלו הכניס את הרוצח ערפאת לארץ ישראל בהסכמת המדינה תוך אמירה שהוא יילחם בחמאס זוהי בגידה פוליטית".

 

אופנהיימר: "רמי דותן בגד במדינת ישראל כשלקח כסף שפגע בביטחון ישראל וזו בגידה. לכן במידה ואנשים יורשעו בפרשת הצוללות באישומים כנגדם נוכל לכנותם בוגדים. להצמיד את המושג 'בגידה' לדעה פוליטית לגיטימית זה החטא החמור והמסוכן ביותר וכבר ראינו את ההשלכות של הדבר הזה ולא רק ברצח רבין. הסתה היא לא רק מה אדם אמר על אדם אחר אלא מהו האקלים בו אנחנו נמצאים. אם היו עוקרים את סמל ממכוניתו של עו"ד שמרון ומכנים אותו בוגד הייתי אומר שמדובר בהסתה אך כשאדם שאירוע 'שבת תרבות' אומר שמי שחשוד בפרשת הצוללות חשוד בבגידה זו אינה הסתה. כשיאיר נתניהו קורא לשמאל בוגדים זו כן בגידה כי אמירה שכזו מובילה לאלימות".
 
כזכור, בפוסט כתב יאיר נתניהו: “אז עכשיו, שסוף סוף מותר להשתמש במילה הזאת, אני אגיד את מה שכולם במדינה חושבים. עמותות השמאל, במימון ממשלות זרות ועוינות, הפוליטיקאים מהשמאל ואנשי התקשורת שמצדדים תמיד בצד של האויב ותמיד נגד האינטרס היהודי - לבם גס בקורבנות טרור, מתנחלים או קורבנות של המסתננים, ומצד שני לבם מלא חמלה לכל מתפרע פלסטיני שנפצע על גבול עזה - הם בוגדים! הגיע הזמן לומר את האמת הפשוטה. על פי כל סטנדרט אנושי בסיסי ומוסכם על כל לאום בהיסטוריה. הם בוגדים לכל דבר ועניין”.


 
כעבור זמן קצר פרסם אביו פוסט תגובה וכתב בו שהוא “דוחה את השימוש במונח ‘בגידה’ מכל צד שהוא בוויכוח הפוליטי”. אולם נתניהו האב הדגיש כי “מאז חקירת הצוללות שראש הממשלה מעולם לא היה חשוד בה, מאשימים אהוד ברק, מפגיני השמאל ואחרים את ראש הממשלה נתניהו ב’בגידה’. התקשורת לא אמרה על זה מילה. נראה שלדעתם מותר להשתמש במונח ‘בוגד’ כל עוד הוא מכוון נגד ראש הממשלה נתניהו. מה שאסור לימין - אסור גם לשמאל. נמאס מהסטנדרט הכפול”.
 
לפוסט צורף סרטון שבו מקובצות אמירות מצד גורמים שונים הכוללות את המונח “בגידה”, כגון מפי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, יו”ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא וראש המטה לביטחון לאומי לשעבר עוזי ארד. תגובות רה”מ ובנו פורסמו לאחר הדיון בבית משפט השלום בתל אביב בתביעת דיבה שהגיש נתניהו הבן נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין.
 
ליד אולם הדיונים המתינו לו כמה מפגינים וקראו קריאות גנאי נגדו ונגד משפחתו. בתגובה זקף נתניהו לעברם אצבע משולשת. בדיון אמר יאיר נתניהו כי “אייבי בנימין הוא חלאת המין האנושי” - וננזף על ידי השופט אבי שליו, שהורה לו “שמור על השפה”.
 
בא כוחו של בנימין, עו"ד גונן בן יצחק, טען כי נגד נתניהו פורסמו פוסטים רבים, אך הוא בחר לתבוע דווקא את בנימין, משום שזה הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לחקור את ראש הממשלה בקשר לפרשת הצוללות. "קראו לך 'זנאי' ולא תבעת", העיר לו. "אז כתבו עלי שהייתי בפוסיקט (מועדון חשפנות שבו פורסם כי בילה בנו של ראש הממשלה, מ"ש). Fuck them!" ענה לו נתניהו בהתרסה. 
 
נתניהו תובע מבנימין פיצוי בסך 140 אלף שקל בגין פוסט שפרסם האחרון באוגוסט 2016, ובו כתב כי רה”מ פנה לראש המוסד וביקש ממנו דרכון בשם בדוי עבור בנו בנימוק ביטחוני. לאחר שהתקבל האיום בתביעה, מחק בנימין את הפוסט ומאוחר יותר אף התנצל פעמיים, אך נתניהו הבן סירב לבטל את התביעה.